Alla inlägg den 15 januari 2008

Av Britta Hammarström - 15 januari 2008 13:59

..är ett fantastiskt område "en av landsdelens mest imponerande grusåsar" står att läsa.

Här finns omväxlande natur, sällsynt flora, ridstigar, vandringsled, preparerade skidspår på vintern (vinter???) och hur mycket svamp och bär som helst. Jag tröttnar aldrig på att gå där, alla årstider är det lika avkopplande och själen viras in i bomull.

Jag har mina favoritslingor med hundarna, men ibland hittar vi på nya rutter och plötsligt upptäcker jag områden jag inte sett tidigare, trots att jag gått här i minst 30 år.


Det talas om att hela åsen skall skyddas, det vore för väl, innan några dårar får för sig att exploatera och bygga - fasa!



En bit av åsen - verkar mer rullstensås än grusås.


Vi tränar mycket i de här områdena, sök, spår, blodspår.


Hippie fixar jämvikt på en stor gren, ju större gren desto bättre :0)

Sedan går hon och dänger med grenen, ofta får man sig en smäll på benen - en vacker dag ligger man där! Betydligt enklare när hon bär ölburkar eller snusdosor.


`Två små götar på en sten´- lätt travestering av gammal slagdänga.


Nä, nu har jag slappat nog efter promenaden. Dags att kasta sig över bilen med hink och svamp. Därefter träning  utanför tomten och så är det dags att hämta Eli.

I morgon får jag ny kompressor till värmepumpen - jiihaaa!


Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards