Alla inlägg den 7 januari 2008

Av Britta Hammarström - 7 januari 2008 21:03

...med snön!

Så länge fick vi ha den - nu blaskar den bort och gräsmattan tittar fram igen - förb........

Var ute en sväng efter mörkrets inbrott - vid 13-tiden :0) Nä inte riktigt, men vid 16-tiden. Och vad hör jag ca 100 meter bort på den grusväg jag var på väg emot? Jo, PANG! smatter, knall, PANG! Där var några små raringar i full fart med att bränna av smällare, både större och mindre - suck!


Vek av upp i en liten allé, kastade en näve kattgodis på marken, vännerna blev överförtjusta - woww! Oväntat godis! Ingen reaktion på pangandet och vi fortsatte hemåt. Tack och lov så börjar skolorna i morgon!


Ny almanacka är påbörjad - blev lite förvånad över hur mycket som redan är bokat i den. Fyllde på med lite mer i dag. Har anmält alla tre flickorna till Malmö-utställningen 15-16 mars.

Bokat campingstuga ett par mil från Malmö, med dusch, toa,kök, TV - lyxigt värre. Campingen har dessutom servicehus med särskild hunddusch!

Delar upp resan både på upp- ooch nervägen - bokat på min gamla vanliga camping i Jönköping, även där med toa, dusch och TV.

Jag åker inte till Thailand i två veckor eller så, utan på hundutställningar och -tävlingar - och då lyxar tanten till det :0)

Känner att jag börjar bli för gammal att huka i en lite fnuttstuga med två pinnstolar och ett bord + kokplatta.


Har också beställt tid hos veterinär Mikael, för vaccination av Hippie + blodprov för rabiestitrar, vaccination av Bitte och Stina + påfyllning av deras rabiesvaccination. Hehe, plånboken blir inte tung att bära hem den dan´.


Har suttit rätt mycket vid datorn i dag, en hel del att komma ikapp med, skriva, kolla upp tel nr, beställa kataloger inför circuit-utställningen i juli etc etc.

Hippie ligger i hallen utanför det rum där jag har datorn, Bitte och Stina ligger på sängen bakom mig och har såååå tråkigt....



Men så inser de att jag börjar bli klar - Jiihaaa! Dags för våra kvällskex!






Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards