Alla inlägg under juni 2009

Av Britta Hammarström - 30 juni 2009 23:02

...hustrun puttat på grannen, nu ere´tyst - dags att knoppa.

Vad sägs om Sven Lindberg alias Dr Albert Schweitzer - som husläkare:0)



http://www.youtube.com/watch?v=EMp4ZEGj3Q8&feature=related



Av Britta Hammarström - 30 juni 2009 22:43

...grannen till höger snarkar något rent förb......

Som sagt - EN natt!

Av Britta Hammarström - 30 juni 2009 21:08

Startade från Ekerö cirkus 10 45 - efter att ha fixat alla små detaljer som man alltid tror skall gå på en kvart ;) men oftast tar minst en timme.

Sista fixningen var laseringen av trappan på baksidan,men den gick görfort - och så en promenad med vännerna.


Dagen har gått fort. Jag har kört ett par timmar,rastat, kört ett par timmar, rastat o s v..

Ett par gånger blev det inte mer än en timmes körning,eftersom jag hittade fina platser, där polarna kunde få springa lite fritt.


En avsticakre på 6 mil t o r Kilafors, där jag inköpte en kanonbra hage i canvas - finns både golv och tak om man vill ha det. Alla tre får plats hur bra som helst,den är drygt 75 cm hög, så det blir säkerligen inget hoppande över kanterna.

Och viks ihop till storleken av en liten canvasbur, otroligt lätt att bära och platt som ett kuvert nästan :) fattar inte hur den kan bli så liten.


Vad är det han säger Gösta Ekman - "det blir ett hål,ja det bli liksom ett litet hål i parketten - vete f-n hur det går till"..


Nu sitter vi i vå lilla pyttelägenhet i en tjaaa, vad skall man säga, en slags länga med fyra lägenheter om rum, kök och badrum samt en del av den gemensamma verandan.

Inget jag skulle kunna tänka mig att bo i under en semester precis, men en natt är helt ok.

Har ställt upp mina 6 grindar på verandabiten, så vännerna har kunnat traska ut och in och ligga på det nu svala verandagolvet.


Damen till vänster om mig är dessvärre rädd för hundar, när jag hade satt på dem koppel och drog undan en grind för att gå ut med dem, försvann hon som en avlöning in till sig, hade en springa på dörren,där hon kikade ut och talade om att hon var "lite rädd för hundar".

Som tur är har vännerna inte sagt ett ljud sedan vi kom hit, bara gonat sig ute och inne.

Stackarn´- fy så jobbigt det måste vara.


Nu har jag ätit en sen middag och kan i godan ro ägna miig åt att leka med min laptop :0)

Tar vännerna - nogsamt iförda koppel - och gör en sista rastning om ett tag, sedan går vi och knyter oss.

Lite svalare här uppe tack och lov - ser också ut att kunna bli lite moln i morgon.

Bettan pch Olle är redan uppe på sin ö  och lastar av lite prylar för vistelsen där efter Piteå-sejouren.

Vi träffas i morgon på Borgaruddens camping.

Tyckte att det luktade rätt mycket, visserligen luktade det gott, men mycket som sagt, om min necessär. Öpp¨nade facket där jag har duschcreme, schampo, tandkräm o dyl. Jojomensan, locket på schampoflaskan hade gått upp - fullt med schampo i hela facket. Urk!

Som tur är var allt av plast, bara att tvätta av.


Natti, natti





Av Britta Hammarström - 29 juni 2009 20:46

D v s bilen är packad och jag är glad - att det är klart, var lite svettigt... 

I morgon bitti blir det bara packning av mat och toilettprylar - en sista vattning av krukor etc och en snabb lasering av trappan på baksidan - det tar inte många minuter - sedan drar vi!


Bitte övervakade noga nedpackningen av kläder - men det var tröttande i värmen......


"Här åks inte utan mig"!!

Av Britta Hammarström - 28 juni 2009 16:32

...lite för mycket av det goda - total stiltje och så fruktansvärt varmt!Hundarna går inte ens ut på baksidan, trots att det finns skugga.

Dom slänger sig här och där på golvet, byter till svalare golvbit ibland och sörplar vatten dessemellan - precis som jag - vattnet alltså ;)


Tog en tur i skogen i morse innan "the heat wave" slog till på allvar.Såg den här vackra vallmon på långt håll, den lyste som en eldslåga.


Varit på kaffekalas hos goda vännen som fyller år. Är även bjussad på middag i afton - en lat och trevlig dag.

Plockar lite med vad som skall med till Piteå - en vecka för en person och tre hundar, jesses så mycket prylar det blir :0)

Tack  och tack att jag har A/C i bilen....



Av Britta Hammarström - 27 juni 2009 13:48

..var vi i dag, d v s Hippie friserades av Bettan.

Marianne, Fia och Exi kom också och Exi blev även hon tillsnyggad inför Piteå.

Fika på verandan blev det också, med bl a smarrig räkmacka som Marianne medförde.


2 riesensnuffslar, 3 västgötar och 5 collie släntrade runt och letade upp skuggiga platser.

Jag lyckades få med alla utom colliefröken Gamma, på bild.

Gamma kompade med Olle på andra sidan huset, han hade nämligen vattenslagen i gång ;)

Hippie upptäckte inte det, annars hade hon hängt där också.


Colliesarna Fia, Issi och Hippie, riesenpojken Örnie och götarna Bitte och Stina.



 Exi bli fin. Siri håller sig i skuggan under bordet.


Gammel-Acke höll sig mest under bordet på verandan - det är hit maten kommer nämligen :0)

 


Funderar på om jag skall orka gå ut och dra ett varv med trimmern, det måste göras innan jag åker, lika bra att klara av det - det lär inte bli svalare i brådrasket....

Av Britta Hammarström - 26 juni 2009 18:35

..arbets- och promenadkvot fylld, nu får jag laja lite med laptopen :)

Visst blir man friare Marianne och visst är man Internetberoende Anna:)

Men vi lever ju i den tiden och lär inte bli mindre beroende...


Har nu fixat och trixat lite mellan fasta datorn och denna, är väldigt nöjd över att ha klarat allt;)

Införskaffat en mus med USB-koppling. Musplattan i laptopen kan få en ärkeängel att brista ut i kötteder!

Har också hittat bildprogrammet och valsat runt lite i det, plockat över bilder från kameran m m.


Det är ju dags för pionerna nu. Kan tyvärr inte ta några bra bilder på dem,ett staket är i vägen - det är något så somrigt svenskt med pioner - fast dom säkert inte är svenska från början


Vid promenaden runt fältet nyss blev jag så glad när jag såg "mina" irisar. Har tittat efter dom och trott att dom lagt av bland allt gräs - men icke - i dag fanns dom där rikligt blommande, i både mörkblå och ljusblå nyans.




Nu är det duschen som gäller och sedan lite käk - g´afton!

Av Britta Hammarström - 26 juni 2009 10:30

..men jag bloggar nu från min sprillans nya laptop :)


Men det blev många turer innan det blev klart.

"Lackade ur" (som ungdomarna säger) på Telias kundtjänst i går, kollade var närmaste Teliabutik fanns - Vällingby - splendid!'

Ringde och kollade att den dator jag ville ha fanns - ett ex. fanns!

Susade iväg till Vällingby och upptäckte att den 5-6 åriga ombyggnationen av V-by centrum i stort sett är klar - kanonfint är det.

Inte ofta jag åker till dylika köpmetropoler, men jag åker hellre till V-by än in till Hufvudstaden.

Vänlig gosse i Teliabutiken annullerade hela mitt mobila bredbandpaket med kundtjänst och lade upp ett nytt.

Fick alla nödiga handlingar och laptop och vandrade iväg - nöjd!

Visserligen fick jag slanta av ett par hundringar i butiken (billigare att handla via nätet) men kände att det kunde jag stå ut med.

Kunde väl ha köpt paketet direkt från butik i stället för att hamna i långbänk hos kundtjänst - men det skall ju vara så enkelt och snabbt att
handla på nätet :)

De saker jag tidigáre handlat via nätet har också kommit prompt - men det har ibte varit från Telia:)

Hemma blev det diverse pyssel och ärenden, promenad m m.

På kvällen packades nyförvärvet upp, jag startade den och gjorde alla installationer (enligt instruktioner). Allt fungerade fint - men! Tji Internetuppkoppling.

Kollade med Telia, inga problem där, allt var in ordnung. Återstod att ringa HP-supporten, som givetvis hade stängt för dagen.


I morse hängde jag på låset, ringde supporten och hamnade hos världens raraste IT-tekniker.

Vi slet i en timme (!) för att lösa upp buggen i systemet - och si! Det gick!

Teknikern hade inte använt precis min dator så han fick susa iväg och leta upp en likadan, annars blev det ju lite som att famla i blindo.


Så nu gott folk, är mandrom utrustad med fungerande laptop och mobilt bredband :)


Dags att ta en promenad med vännerna innan det blir för varmt.

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards