Direktlänk till inlägg 24 september 2012

Visst är det väldigt klokt och omtänksamt av hösten....

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...


Mina dahlior går nu på 10:e året. Blommar fint, men jag får nog spä på med lite fler knölar nästa vår




Oxbärshäcken

 


Nåt´prydnadsträd    Står utanför tomten, verkar vara någon slags lönn...??

 


Också ett träd som står utanför min tomt - paradisäpplen?

   


Och så nypon


och rönnbär

   


hallonblad

 


Var i går och tittade på hur Janne och Pernillas tillbyggnad fortskrider - och den fortskrider alldeles kolossalt, händer massor! Modershjärtat kan ju inte låta bli att lägga in den här bilden på 42-årig 3-barnspappa med lilla dvärgväduren Minus - en kelen, urgullig liten typ.....Minus alltså    Den andra typen är också gullig, alla 196 centimetrarna.

Jag älskar Minus´hobbitfötter !


     

 
 
Ingen bild

Lisa

24 september 2012 18:56

Den första bilden på blomman är oerhört fin Farmor! Skärpan, ljuset, färgerna, allt!! En stolt litet barnbarn här, att farmor tagit ett sånt bra foto! ;)

Kram på dig!

Britta Hammarström

24 september 2012 20:39

En får tacke !!! :D
Jag testar hela tiden - mycket "trial and error" och "vilja men inte kunna". Jag kanske kan få lite tips av dig?

 
Cissi

Cissi

26 september 2012 09:13

Vilka söta små götar i förra inlägget <3

Vilken vacker dahlia!!! Älskar dahlior men är ingen trädgårdsmänniska så jag njuter av andras :-)

http://www.tripora.se

Britta Hammarström

26 september 2012 20:51

Götarna är rent ohemult söta :D
Beträffande dahliorna - be my guest !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 20 september 2012 20:47

Finns inget annat ord för de här sju små knytena    Hälsade alltså på Grålötens N-kull (6 veckor) i dag. 2 tikar och 5 hanar - otroligt jämn kull. Gänget hade knoppat innan jag kom så det var fullt ös i en timme och dom höll fortfarande igång när j...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards