Alla inlägg den 13 januari 2008

Av Britta Hammarström - 13 januari 2008 17:36


I dag blev det eldning - perfekt väder, torrt,och lagom vind.

Föreslog kompisen Marianne, som har colliesarna Fia och Exi (Hippies syrra) en promenad runt Blå lagunen. Marianne har aldrig sett den och jag har pratat så mycket om den fantastiska färgen, blablabla...


Visst, Marianne tyckte att det var en bra ide´- vi åkte dit och vad ser jag? Jo, det är is på hela lagunen, vit is! Enda stället hittills där jag sett någon is i år, häromkring, men den ligger väldigt skyddad.

Jaha, så var det med det :0) Promenaden var ju trevlig i alla fall och efteråt åkte vi till uppfödare Bettan och fikade samt plåtade flickorna - Bettan ville ha bilder till colliesidan.


Hemma vidtog eldandet. Pallade upp tunnan på därför avsedda tegelstenar, blir bra drag då och startade pyromanandet. Det brann fint, tog, som jag trodde ca en timme.


Men jemine så man stinker efteråt :0) Av med alla kläder, inklusive jackan och in i tvättmaskinen med dem - men håret !!!

I morgon bitti blir det både hårtvätt och byte av lakan, vilket i och för sig var planerat ändå. Jag tycker att allting luktar brandrök just nu :0)

Nu skall jag gå och titta på "Hitta Nemo" - barnsligt va...




Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards