Direktlänk till inlägg 30 januari 2008

Jo nog regnar det alltid.....

Av Britta Hammarström - 30 januari 2008 15:40

Vaknade till kraftigt skval på fönstren i sovrummet - suck - lägga spår......

Avvaktade lite på förmiddagen men kände att det var fööör tröstlöst väder.

På med "våtdräkten" och tog en vända med vännerna. Dom bryr sig faktiskt inte ett vitten om vilket väder det här - alla väder är lika kul :0)


Träffade Zepp, en glad goldenpojke, Hippie lekte lite med honom, Bitte och Stina morsade på Zepp, men överlät honom till Hippie, de var betydligt med intresserade av vad Zepps matte (som alltid) hade i sina jackfi ckor.

Zepps husse är en äldre, mycket duktig skådis - ni som har sett "någonstans i Sverige", kanske minns den snälle bonden och hästkarlen, som tyvärr dog i serien - blev träffad av en granat - det är Zepps husse det! Olle Björling, har också spelat i många år på Dramaten.


Jag kanske har berättat detta??? Minnnet är bra men kort - men jag gör det igen i så fall - av rent personliga och nostalgiska skäl:0)

This is the story:

Zepp promeneras oftast av sin matte, men ibland är husse med. En sådan dag möttes vi och Zepps matte säger till Olle: Här är Britta, som jag pratat om, du vet hon som är dotter till Sven d´Ailly.

Olle skiner upp och slår ut med armarna! "Men detta är verkligen märkligt - det var hos Sven jag började min skådespelarbana - på hans teaterskola i Stockholm. Vi var också hemma hos honom, i villan i Smedslätten - jag måste ha träffat dig där också".


Detta mindes inte jag, men det var så ofta elever hemma, både teater- och sångelever, så det är lite svårt att komma ihåg alla.

Men detta var verkligen ett roligt möte - Olle fortsatte en stund och berättade minnen från när han gick hos pappa - världen är liten ibland.


Pep ut på fältet på eftermiddagen och lade två spår, då duggade det bara lite, ett till Hippie, ett till Bitte. Båda gick sin spår mycket bra, tog alla apporter och fick inga tappt - snyggt tjejer!

Stina fick göra lite övningar utanför tomten och sedan fick hon jaga tennisboll en stund - till Bitte och Hippies förtret...


Vi hann in, jag tog en kopp kaffe - och då! Himlen öppnade sig och det började vräka ner - håller fortfarande på - jämrans sk-tväder:(





 
 
Ingen bild

lisbeth

30 januari 2008 17:59

otroligt intressant! Googlade på din far och det kom fram massor ur hans liv på de tiljor som vi kalla världen,; var med i en rad filmer, b l. a. Doktor Glas.

Olle Björling gjorde en oförglömlig rollprestation i Någonstans i Sverige- Jag grät när han så sorgligt kolade...

 
Ulle

Ulle

31 januari 2008 10:05

Jodå, Julie har träffat får och är helt grym på att valla dem. Var på endags-kurs i juni för en dansk som hette Sten-Åge och då hade hon aldrig sett får innan men hon ställde dem i fållan, gud nåde det får som försökte flytta sig =) Och i oktober hade Mikaela med henne till Gertud som håller i uppfödarutbildningen och fick två timmars intensiv privatlektion. Sen dess har Gertrud (som själv har border collie) knappt kunnat sluta lovorda henne. Det känns ju bra med tanke på att vallanlagstestet i maj inte gick alls...(fast Örjan trodde att hon helt enkelt var för ung)

Nytt försök senare i vår blir det i alla fall och snart får vi börja valla hos Gertrud igen. Julie får till och med valla hennes tackor (få utomstående hundar förunnat) eftersom hon inte nafsar.

http://sagogarden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Britta

31 januari 2008 10:36

Way to go Julie:0)
Jag hoppas kunna ta upp vallningen med Hippie i vår igen, får se om det kan bli lite tid för Bitte också. Hon var ju ganska ljum vid vallanlagstestet, ingen rädsla, sprang gärna med och gjorde enstaka "stamp" när någon glodde på henne, men inget större tryck (inte som hennes mamma).Väldig skillnad när hon träffade får - pang på rödbetan så att säga :0) Jag vill gärna göra om vallanlagstestet även med Bitte.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards