Direktlänk till inlägg 26 januari 2008

`Snyft´

Av Britta Hammarström - 26 januari 2008 15:25

Inget HP till Hippie, voffo blir det på detta viset? Jo för att hon saknar en uschlig liten P2 i vänster överkäke.


En del domare ger fullkomligt blaffen i sådant och andra bryr sig väldigt mycket om det.Den här domaren försökte t o m få det till att Hippie saknade fler tänder, grävde och grävde i munnen på henne, hade i princip huvudet inne i käften på Hippie, som stod still och lät sig grävas i.

"Jomen visst saknar hon fler tänder"!! Då pep jag "nej, det gör hon faktiskt inte, bara den lelle"."Jo, du har rätt, det är bara den", sa domaren till slut. Hippie gav mig en blick "jobbigt, hörru".....


Nåja, kritiken var väldigt positiv och Hippie skötte sig som vanligt kalasfint."Medelstor tik av mycket god typ. Feminint huvud, mörka ögon. Korrekt bett. Bra hals och rygg, välkroppad. Bra vinklar fram, mycket bra bak. Bra öron. Härlig päls! Fria rörelser.

Syster Exi kom inte med i dag, men vi skall till samma ställe i medio av februari - då blir nog Hippie slagen av syrran, om domaren är "tandfreak":0)Man får väl hoppas att det blir en skumögd, icke räknekunnig sådan :0)Fast det är inga garantier - Exi kan slå na´ändå.


Lilla Gerda västgöte gjorde succe´. BIG-valp!!!! Bild och kritik finns på Ulvus´blogg. Stort grattis till både matte Lisbeth och uppfödare Bitte!


För att trösta mig svängde jag in till Elon vid Bromma flygfält på hemvägen och tjackade upp mig på en ny diskmaskin - bara så där :0)

Nej, det var så att min gamla bänkdiskmaskin avled stilla i går morse, morrade dovt, tuggade bara tomt, nästan flämtade.Klappade den, tackade för gott arbete ochy slängde ut den.

Elon hade extrapang-pris på alla vitvaror och jag införskaffade en i stort sett exakt likadan.Den är nu installerad och jag har kört första disken.


Trodde ett tag att jag skulle få använda den som diskställ några dagar, ity det gick icke att ansluta vattenslangen till kopplingen på diskbänken. "Förb....." stod jag och muttrade, "då blir det Färingsö byggvaruhus på måndag."

 Men (vilket inte är ovanligt :0) jag hade inte kollat ordentligt - längst ner i diskmaskinens botten låg förståss en extra koppling - alles in ordnung.


Och golvuret det går och det slår.....


Dags att åka till Helgö och mata vilddjuren och släppa ut dem. Bettan och Olle är borta några timmar.


(och så samma grötiga text :( fick logga ut, logga in och redigera igen)

 
 
Ingen bild

Mia

26 januari 2008 16:48

Det var svårt att gå idag tyckte Tilda (hippies moster) eftersom matte hade tittat stint in i ögonen imorse och sa nu håller vi tummar och tassar, lätt att gå när man ska hålla i tassarna. Men vad hjälpte väl det Tilda tyckte att du kunde bara stänga munnen lite fint och råka!! klämma domarns fingrar imellan käkarna. Men det är bara ta nya tag och kritiken var ju bra så bätttre lycka nästa gång.
Kramar från Mia och Tilda

 
Ingen bild

Britta

26 januari 2008 17:06

Tack Mia och Tilda!
Jag serTilda gå där och försöka knyta tassarna :0)

 
Ingen bild

Karin

26 januari 2008 17:49

Hej!
Bra kritik, tycker att Hippie var duktig som stod ut med allt grävande i munnen. Undrar hur Alva hade uppfört sig.
Kul att lilla Gerda gick så bra.
Kram

 
Ingen bild

Lisbeth

26 januari 2008 21:07

Äsch, en liten sketen pligg... det är bara att ta nya friska tag!
Hippie får iaf specialpris för apselut trevligaste collie vi träffat och gör en ypperliga reklam för sig med sin sköna och nätta uppenbarelse.

Tack för trevlig support vid ring-side!

Lisbeth & Gerda

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards