Direktlänk till inlägg 25 januari 2008

Det rör på sig, som Fingal O. sa

Av Britta Hammarström - 25 januari 2008 18:26

Med betoning på rör på.

Vänner har olika åsikter, blir lite avvaktande mot varandra, men vännerna återknyter banden och inser att gammal vänskap skall man vara rädd om :0)

Well done ladies - keep on down friendship lane!


Vad har timat å Växthusstritan 1 i dag? JO! Gottfrid Adamsen Carlscrona ,är tillbaka.

D v s, urverket är åter installerat i golvuret och hittills, efter cirkus 6 timmar,går, klingar och bongar det förträffligt och på sekunden! Mandrom ser tiden an med återhållen andedräkt - pustar ut så fort klockan plingar sína kvarts- eller timslag.

Den arme urmakaren som slitit med eländet sa "med facit i handen hade jag aldrig tagit emot klockan, hur vacker den än är".


Bettan och Olle landade här efter träning med sitt gäng på klubben. Stora matbordet röjdes av och bekläddes med gammalt överkast. Hippie hivades upp och Bettan friserade öron, klippte lite här och lite där. Jag borstade och kammade och - himmel och plättar - här står en helt fantastiskt vacker collie. Jag tycker att hon är ursnygg i vanliga fall, men när hon är "totalstylad" - wow!


För bara några månader sedan var Hippie så här liten


Och det känns inte så väldigt länge sedan mina två små änglar Bitte och Ruben var så här små :0)


Kul att få sällskap av "Ulvus-Lisbeth" och lilla Gerda i morgon i Sollentuna rackethall.

Vi sopar mattan med dom - eller hur :0)



 
 
Bitte

Bitte

25 januari 2008 19:05

Oh ja, vi ska vara rädda om gammal vänskap!

För övrigt, så skulle jag bara titta in och önska lycka till i morgon för Hippie och dej!
Visst är det något särskilt med en uppsnofsad collie!?

Ps. Depressionsungen har även varit på min axel, men hoppat av...skönt

http://hem.passagen.se/sanningegardens

 
Ingen bild

Marianne

25 januari 2008 19:25

Tur för er att inte Hippie´s vackra ;)syster är med på utställningen, ha,ha. Skämt å sido, Lycka till! Hon vinner nog din lilla prinsessa!

 
Ingen bild

Marianne K.

25 januari 2008 19:29

Stina o Bitte också naturligtvis!

 
Ingen bild

Britta

25 januari 2008 19:50

Tack för glada och vänliga tillrop.
Nej Marianne, Bitte och Stina skall inte vika ut sig i morgon, det här är bara för ungdomar - upp till 12 månader.
Jo, Exi har slagit syrran förut :0)
Har ingen aning om hur många colliesar det är i morgon, men vi gör vårt bästa.

 
Ingen bild

Britta

25 januari 2008 19:59

Bitte!
Skönt att du också mår bra igen. Vet du, jag tror att vi - d v s hela vår kropp och själ, protesterar emot, känner inte igen, irrar vilsna runt - p g a denna märkliga vinter. Inte är vi gamla (nåja :0) människor vana vid detta?
Vi är vana vid VINTER! Snö, kallt, skotta, halka, mer snö, skotta, åka skidor, bygga snölyktor,åka skridskor (inte jag...) etc...
Det här är bara så FEL! Hela organismen råkar i olag.
När ljuset och fågelkvittret börjar smyga in i slutet av januari, brukar jag ta djupa andetag och må kalasbra (November brukar vara min sämsta månad)- men i år....
Här stämmer ingenting!
Just nu har stormen återkommit här i mälardalen, (förr bågnade mina fönster vid storm, de nya är starkare) - men den lär nog vara värre söderut.
Får se hur det blir att ta sig till Sollentuna i morgon bitti - rapport kommer!

 
Ingen bild

lisbeth

26 januari 2008 00:04

vilka underbara välmatade bebbar! Som grävlingar....
Ack valptiden går så fort - bäst att passa på och njuta medans tid är.

Sopa och sopa golv, hm - en ska göra så gott en kan sa Gerda som inte fattar ett knäpp av alla förberedelser och bestyr. Men nåt kul är det för hon följer vaksamt mattes alla rörelser; "omfattar det mig?"

Vi ses i morgon, tur att vi åker i stor tung bil, så vi blåser bort...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards