Direktlänk till inlägg 24 januari 2008

Back on the mud track

Av Britta Hammarström - 24 januari 2008 18:24

Jaha, så var det slut med den glädjen...

Borta är snön, graderna är ett antal plus och leran är åter i dagen - suck.


Har just "underredsbehandlat " Hippie, d v s champonerat tassar, ben, mage, underdelen av kragen och byxor - mycket byxor är det :0)

Detta inför inoff. utställning i Sollentuna rackethall å lördag, Boxerklubben.

Det kändes inte nödvändigt att bada hela damen, det får bli i början på mars, inför Malmöutställningen.


Skall nu försöka få ihop ett underlag till rosettfabrikanten (inför circuit-utställningen), för att få en offert - blir en del plottrande, men det skall nog gå bra.

Om någon intealltförlångtbortboende ( från Sthlm) västgötaspetsägare läser detta - hör av er till Jan Helgesson (tel. finns på SKV:s hemsida). Det kommer att behövas folk och förmodligen också hundar till Älvsjömässan under WDS (Världsutställningen). Där kommer att finnas monter för alla svenska raser och SKK vill ha hjälp med bemanning. I vilken utsträckning, tider, hur många etc, har vi ingen aning om ännu - bara att.

Detta blir den enda rasmontern på WDS, slås på trumman för de svenska raserna.


Jag kan själv säkert hjälpa till, åtminstone "fläckvis". Kommer dock att ha ett digert program alla fyra dagarna.

Ställer ut både Stina och Bitte  på söndagen (WDS), ställer inte ut på circuit-utställningen (lördag), då tävlar jag förhoppningsvis appellklass med Hippie, om hon inte löper. Torsdag, fredag, WDS och circuit-utställning för Hippie.

Dessutom kommer jag nog att ha huset rätt välfyllt med utställningsbesökare :0) Undrar när man skall hinna umgås med dom ?









 
 
Anna

Anna

24 januari 2008 21:04

Jag har ju en professionel monterhund ;) så jag hoppas att jag kan hjälpa till. Ställandet tror jag vi hoppar över...

http://www.freewebs.com/stubbochsvans

 
Ingen bild

Britta

24 januari 2008 22:01

Kanon Anna!
Tack :0)

Kåras matte har ringt och erbjudit sina tjänster också. Den damen kan man alltid lita på !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards