Direktlänk till inlägg 1 januari 2008

Nej se det snöar, det var väl roligt hurra :0)

Av Britta Hammarström - 1 januari 2008 10:33

..sjöng man som barn.

I dag är det faktiskt ett tätt snöfall ute - underbart!God fortsättning alla!Så har man klarat av ännu en nyårsafton. En väldigt trevlig kväll hade vi, med mycket skratt och god mat - kalkonen fick mycket beröm - men som alltid - det är såsen som gör ét :0)


Det är så skönt att umgås med vänner som man känt i närmare 40 år, vi kan varandras livshistoria, inget behöver förklaras, vi har följt varandras barn och barnbarn - och vi har fortfarande så himla roligt ihop.

Frånsett den goda maten och det trevliga umgänget, kändes det mest som om vi befann oss i London under blitzen ,det här var nog det värsta året hittills! Gott im himmel vilka krevader, dån, tjut, pip och knatter!

T o m här på min lilla gatstump, där det dock brukar vara rätt lugnt, var det rena infernot! Huset faktiskt skakade vid flera tillfällen - tack och lov att jag har aluminiumpanel på huset - inte så lättantändligt.


Vi höll oss inne och tittade lite förstrött på fyrsprakerierna vid horisonten, ägnade oss mest åt att prata och dricka skumpa.Lasse gick ut på trädgårdstrappan en liten stund och tittade, lät dörren stå på glänt - Bitte som alltid är den som är först, pep ut.

Jag såg inte det, märkte det först när jag frågade Lasse om han inte frös - då såg jag Bitte sitta mitt på gräsmattan och med förundrad min kika upp på stjärnkaskaderna, Hippie var också på väg,Stina låg i någons knä, men jag tog in både Hippie och Bitte och så fick alla tre kalkonlever i köket.

Inte för att muta, det hade jag bestämt innan att dom skulle få kl 12.


Jag kan inte påstå att jag märkte ett uns rädsla eller oro hos hundarna, möjligen en lätt undran  - vad katten hålls det på med? Inga tecken på att söka sig till mig för skydd, inget darr, inga flåsningar - dom var precis som vanligt, frånsett den här lite undrande minen en stund, när det var som värst.


Den minen kan också bero på att vi alla plötsligt reste oss, vimlade runt, kramade varandra och hojtade "Gott Nytt", skålade och stod i - även om vi uppförde oss tämligen civiliserat, så hör det ju inte till vanligheterna.

Kl 02 30 hade jag röjt undan, fixat doggarnas frukost, kröp till sängs och drog hundarna över mig - alla tre suckade belåtet och trängde som vanligt ihop sig runt mig, så att jag ligger som en kåldolme.

Turligt nog tycker de ofta att det blir lite för varmt så småningom och flyttar sig till den tomma delen av sängen.


I morse fick hundarna frukost kl 06 00, ut och gjorde morgontoalett i trädgården (dom - inte jag ), sedan dröp vi till sängs igen och sov till kl 09 00 - härligt.

Nu skall jag åka ut till Helgö och ge herr Russin mer mat och  hans medusin, han får två droppar flytande Rimadyl varje dag - herr Russin är nu 15 år och stel i  sina leder, annars är det inget större fel på honom. Han kommer, ljudligt mjauande och svängande sin magnifika svans när han ser mig. Russin har kattlucka och kan komma och gå som han vill.


Bettan och Olle är hos kompisar i Tierp, kommer hem i eftermiddag, men det är bra om Russin får sina droppar på förmiddagen.

Sedan tar vännerna och jag en lång prommis i skogen.I eftermiddag kommer Janne med hela familjen - Sam vill absolut se Ivanhoe och de har inte den kanalen - vi passar på att göra slut på resterna av pippin efter filmen.

 
 
Ingen bild

skogstrollet

1 januari 2008 16:05

Hallå i stugan hade vägarna förbi så jag får tala om att den första snön faller här uppe också det blir lite ljusare
Ha det bra bland snöflingorna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards