Direktlänk till inlägg 29 november 2007

Another day bites the dust

Av Britta Hammarström - 29 november 2007 18:53

Fast så mycket dust är det ju inte frågan om - här har regnat oavbrutet sedan i går eftermiddag - så förb...blött och lerigt!


I dag kom "mannen som talar med värmepumpar". Han for ut och in som en oljad blixt - ut till baksidan och uteaggregatet, in igen, fixa trixa, ut igen, in igen....

Så fort jag insåg att han tänkte klampa in och ut genom vardagsrummet (utan att ta av sig skorna, "det blir så jobbigt"... och i och för sig, det hade blivit några gånger) täckte jag snabbt hela hans gångsträcka med ett antal av de gamla påslakan jag har till hundarna - tur vara det! Di vurte svarte söm öm di köm från ena kolgruve :0)


Summan av detta besök blev att jag får vänta ytterligare ett par veckor på nytt aggregat - suck...

Vi hade missförstått varandra och han hade fel typ av kompressor med sig. Försökte med alla medel att komma på om det eventuellt var något annat fel på schyspangdylen - men nej, här skall bytas kompressor.

Så det är bara att vänta och höra hur det sörplar i oljetanken :0) Tur att det inte är så kallt...


I morgon skall jag ringa urmakaren - klock h-et står ju fortfarande! Urmakaren har varit jätteförkyld, men är väl nu så pass att han kan komma och försöka sparka igång klockan igen. Jag tror vi får ge upp - d v s han får se till att klockan går, men ringeriet får vi nog tänka bort.



 
 
Ingen bild

Lisbeth

29 november 2007 20:56

Urmakaren: Å det däringa klockh---et som bara stannar? Säg att jag är jättesjuk...

Att fixa gamla klockor är inte allom givet, det är helt enkelt inte alla ställen som klockan mår bra av - vi ärvde en fin jättepjäs från svärfar - den hängdes ovanför mitt huvud (ja alltså där jag sitter och jobbar). Jag fantiserade i andanom om hur fiiint den skulle plinga sina slag.

Jo pytt, arveklockan gick i max tre timmar, (dead symbolic) sen la den av. Trivdes inte i vårt gamla gistna hus...

Jag får nöja mig med att den ser imponerande ut, visarna har stannat på 15.40 - vilket brukar påminna mig om när det är dags att börja med middagen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards