Alla inlägg den 15 november 2007

Av Britta Hammarström - 15 november 2007 15:56

...är väl ett par kapitel för sig. Det blir aldrig som det sas från början.

Lämnade bilen i morse, klev ner i det diminutiva kontoret och lämnade nyckeln.

" Jo du, hrrmmm, de där däcken jag sa att du skulle få, Nokia du vet"...

"Jaaaa...."

"Jo, dom är slut hos tillverkaren, så nu har jag ett par andra och dom blir ju liiiiite dyrare".....

"Jaha".....

(vad säger man - skit i däcken, jag kör på fälgarna - det är bara att acceptera och se neutral ut)

"Fast jag skall se vad jag kan ordna för pris"...

"ok"...


Tog ut hundarna ur bilen och vandrade hem över fälten.

Vacker morgon - bilden blev lite märklig, men rätt fin ändå tycker jag


En busig collie hade vi med oss


Och så måste man ju mugga hagtornsbär

 


Men hallå! en känguru på Ekerö???


Två stycken till och med...

Är man kort i rocken så får man anstränga sig lite extra för att komma åt.


Pysslade lite hemma, efter cirkus 1,5 timmar ringer det.

"Ahh tjena, det är bilverkstan´"

"Jaha, hej".

" Jo du, bromsskivorna ser för taskiga ut, vi måste nog byta dom också"..

"Jaha".

(Vad säger man - ähhh, det spelar ingen roll, byt bara beläggen. Spotta på skivorna och putsa upp dom lite bara. Återigen, det är bara att acceptera med neutral röst)

"Ok, vi fixar det sörru".

"Bra, vad är vi uppe i då"?

(4.500:- var utgångsbudet)

 "få se här - räkna, räkna - ahh du vet, vi landar på 6.788 pengar"

"Jaha"

En kvittrande glad bilmek ringde vid 14-blecket och meddelade att min Volvo var klar.

Hade fikafrämmande (Grålöten-Eva) - vi avslutade i lugn och ro och så tog jag vännerna och gjorde en längre runda över fälten tillbaka till verkstaden och löste ut dyrgripen.

Nu är bromsarna bytta både fram och bak i år - känns bra trots att det kostar. Till verkstadens heder skall också sägas att jag fick de dyrare däcken för samma pris som de först utlovade - tack, tack!


Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards