Alla inlägg den 11 november 2007

Av Britta Hammarström - 11 november 2007 20:23

Apropos bita och riva....

När Clara var sisådär 12 veckor gammal, var vi på klubben för att "glassa" lite med nya valpen...

Clara blev vederbörligen beundrad och gullad med - inget på jorden är sötare än västgötaspetsvalpar, det vet vi ju alla :0)

Willy  - sambo med "grålöten-Eva" och naturligtvis megafan av alla västgötar - särskilt de som växt upp i hans eget kök :0), lyfte upp lilla söta Clara, gullade med och pussade på henne och lilla förtjusande Clara gullade tillbaka - dessvärre hakade en av hennes sylvassa canintänder fast i Willys haka ! och gjorde en rejäl skåra i den! Willy blödde kopiöst - och länge!


Vad lär vi oss av detta

jo - att en bestämd hand sätta,

framför upphoppande valp

för att rädda både haka, näsa och skalp!






Av Britta Hammarström - 11 november 2007 17:14

Tack för kommentarer Bitte och Lisbeth!

"En lite lugnare collie" - hah!

Jag vet inte hur många cylindrar den här damen är utrustad med, men det är inte bara en 4-cylindrig motor i henne:0)

Visst, hon kan vara hur lugn och fridsam som helst - ligger just nu utspilld som en brasmatta bakom mig och småsnarkar.

Men i aktiv tillstånd är det fullt ös, medvetslös....

Hon springer fantastiskt fort - det gör västgötarna också - dom kartar på och ser ut som små räkor när det går som fortast - Hippie är ju lite elegantare när hon springer - ni vet, svallande colliepäls å´de´...

Hon älskar dragkamp, kan hålla på hur länge som helst, spelar ingen roll om det är med annan hund, med mig eller annan tvåbening, bara det dras ordentligt och hon får hålla emot så mycket hon orkar och gärna låta lite också.

H. är förvånansvärt stark. Götarna är veritabla små kraftpaket, där får man verkligen ta i för att inte bli av med trasan, men Hippie ligger inte långt efter. Hennes drygt 1 1/2-årige släkting Azlan är så stark att jag inte orkar hålla emot, när vi har dragkamp under sökträningen, han vinner!

Dessa collies överraskar mig mer och mer. Jag trodde att jag visste en hel del om dem, efter att ha levt så nära Bettan och Olles hundar i 15 år - men jag vet långt ifrån allt. Det här är framför allt riktigt listiga typer :0)


Jag knegar för övrigt på med Rapportören, det blir ett digert nummer detta sista för 2007, känns bra.

Har just försökt ladda ner drivrutiner för min scanner ,från Canon, det kanske funkade..

Hittar inte någon manual för den, begriper inte vart den kan ha tagit vägen, samlar allt dylikt på samma ställe. Min gamla scanner var urlätt att jobba med, den här är bara DUM!


Man tar sig för sin panna

när man försöker scanna,

texten scannas fortfortfort

men blir inte större än en flugelort :0)


(Hihi, gissa vem som alltid rimmar på julklapparna? Familjen förväntar sig rim på vartenda paket och jag tycker att det är kul)









Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards