Alla inlägg den 3 november 2007

Av Britta Hammarström - 3 november 2007 19:21

Inte mycket har hänt idag. Otroligt blöt och lerig promenad över Brunna gärde på förmiddagen - lite spännande när vi skulle gå över "stora diket", där det ligger 4 stadiga plankor att vandra över på. diket är väl sisådär 3 meter brett och det är alltid vatten i det. I dag var det överfyllt! Plankorna låg ca 1dm under vatten och såg väldigt lösliga ut - de liksom guppade.....

Hmmm....

Skall jag vända?

Så kom Hippie farande - plask, skutteliskutt och hejsan svejsan, så var hon över diket. Plankorna låg relativt still när hon for över, hennes tyngd höll kvar dem. Ähhh, "be a dare devil - try" - jag kan inte mer än bli blöt ( d v s stå till midjan i skitigt iskallt vatten :0) Jag klev försiktigt ner på ena plankan, den la sig rätt still, satte foten på den andra plankan och så hasade jag långsamt framåt, en fot i taget - det kändes väldigt svajigt, men jag kom över utan problem - Bitte och Stina forsade över som två små illrar.


Vi fortsatte över fälten, flickorna for som galningar och jagade varandra. När jag kommit en bra bit på väg, såg jag två kvinnor närma sig diket från andra hållet - de trampade och trampade, överlade, klev ett steg framåt, ett steg tillbaka och så vände båda två och gick tillbaka - ääähhhhhh, tunnisar :0) Säger jag malligt - men kunde lika gärna ha fått larva hem genomblöt och iskall.

Generalduschning av leriga hundar när vi kom hem.


Åkte till min frissa, som fått hem en "ratad" tjänstehund häromdagen. D v s en schäfer som inte riktigt klarade tjänstehundsbiten, som varit hos en fodervärd i 18 månader - fodervärden ville inte ha honom tillbaka (tokmänniska) och nu är han hos sin nya familj, där husse jobbat med tjänstehundar i x antal år och matte alltid haft  deras egna hundar med på jobbet - så även denne gosse.

Vilken mysig hund! Kolsvart vacker schäferhane, jättesocial, alldels "lagom" i det mesta,

lugn och sansad, men ändå med gnista. Han och jag fann varandra direkt - han ville var säker på var matte fanns, hans fasta punkt i en ny tillvaro,  men kom varje gång och la huvudet i mitt knä och sa "du är helt ok du också".

Besök på kyrkogården på hemvägen,barnen kommer i morgon, parkeringen var full! Jag är ju där rätt ofta, i dag var alla där. Det var så fint och pyntat,jus och lyktor glimmade

överallt, kändes varmt och bra - man skall minnas dem som vandrat vidare,.


Hemma, kamning av Hippie och så ny, kortare och inte lika skitig promenad.

Städade lite och så var det dags för middag, jag underhöll mig med en långfilm på TV400, om familjen Addams, under middagen - är det allhelgona och lite mystik och så, så är det.

Bitte har verkligen en förmåga att med sitt kroppsspråk tala om när hon tycker att livet är riktigt urtråkigt - i dag har det verkligen inte hänt annat än promenader......inge´kul.....man får stå ut......

Som vanligt var telefonen närmast - kul ändå att man kan ta bilder när som helst.


..och där sitter matte och äter... det kommer att ta tid....suck...



Jag tror jag svimmar av trååååååk..



 Fick blodstörtning i huvet´, jag ändrar ställning lite...


Jaha, nu kom morsan - och hur kul är hon......




Både morsan och Hippie har dragit - livet är bara öööööken.....


Bara lugn Bitte - i morgon hittar vi på lite lattjolajban!


Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards