Alla inlägg den 18 november 2007

Av Britta Hammarström - 18 november 2007 21:03

I går tvättade jag min röda fina V70:a, gnodde och putsade. Den blänkte och sken efter tvätten - blänket höll i sig säkert en timme :0) I dag ser den lika sketen ut som i förrgår....

Precis likadant med vännerna - det räcker med en kort prommis eller bara en stund i trädgården  - liten hink med ljummet vatten alternativt trädgårdsslangen är det som gäller - please!!!! Kan vi få +-0 eller kanske -1 grad tack!


I dag var jag på Collieklubbens östra LO:s årsmöte. Hånkade upp kompisen Marianne (som har collien Fia och även Hippies kullsyster Exi) i Tappström och vi tuffade iväg mot Haninge och Grönlunds trafikskola, där årsmötet skulle avhållas.

Knökfullt med folk - kul! Bettan hade informerat mig om att vid dessa årsmöten så auktioneras paket ut, för att ge klubben lite stålar. Man köper en presang för cirkus 50 kr, presangerna läggs i en hög och på varje paket sker sedan budgivning (jag upplevde detta för första gången i USA, för ett antal år sedan, västgötaspetsklubben därstädes drog in en himla massa pengar - jag själv kapade åt mig en jättefin armbandsklocka med en liten västgöte på urtavlan - tyvärr är klockan numera avliden).


Årsmötesförhandlingarna avklarades snabbt och elegant, inga konflikter, inga tveksamheter i valen - pang på rödbetan bara :0)

Jag halkade in som en av justerarna - lagom låg nivå att ligga på med tanke på att dotera blev omvald som ordförande.

Ett stort antal jättefina vandringspriser delades ut - så roligt att se att allt fler collieägare tränar och tävlar med sina hundar i olika grenar!

Kände en liten ambitionsdjävul hoppa till inom mig - "undrar om inte Hippie och jag skulle kunna ta något av dessa priser nästa år"....

(time will tell)

Lotteri fanns också - många fina hundleksaker som priser. Jag köpte fyra lotter á 10 spänn, inte fanken vann jag nåt´:0)


Så utbröt auktionen - herreminje så folk bjöd!!!! Maxbuden låg på 110 spänn (för prylar som kostat runt 50:-).

Alla paketen gick åt - svisch! Jag bjöd på, och fick ett stort hårt paket - visade sig innehålla en jättefiffig vattenskål - som utlovades vara helt spill- och droppfri.

Stod på tyska på skålen - det försäkrades att golv eller bil inte skulle bli "verschlabbert" - vilket helt underbart uttryck - verschlabbert.....

Totalt inbringade lotteri och auktion ca 2.500 spänn till klubben - kanon!


Eftersom mina tre flickor faktiskt drar i sig vatten tämligen städat, medan "de två svartingarna" på Helgö, får skäggen fulla med vatten efter varje besök vid vattenhålet och måste avtorkas, överlämnade jag "antiverschlabbern"-skålen till Bettan och Olle.

Den är nu på provtur på Helgö - kanske, kanske, slipper B och O torka svartingarna efter varje besök i skålen - vi får se.










Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards