Alla inlägg den 12 november 2007

Av Britta Hammarström - 12 november 2007 21:13

Äntligen! Flaggorna är borta, alla skyltar överdragna med svarta sopsäckar, inte en golfare inom synhåll!

Nu kan man lugnt flanera runt hela golfbanan vid klubben, hundarna kan rejsa och man kan gå och filosofera.  Även på den fina golfbanan vid Skytteholm är det nu fritt fram - ända till i vår - härligt!

Hippie tittade misstänksamt på en stor skylt iklädd sopsäck - vad var nu detta? Jag styrde stegen mot den och hon var framme före mig, sniff, sniff, aha, ingt att bry sig om. Jag tog i säcken och ruskade den lite - huvva! Nu lät den också, prassel, prassel! Hippie stod still ett par sekunder, tittade på mig och så gick hon fram igen och sniffade och försökte nagga lite försiktigt i säcken. Jag berömde henne förståss men lockade diskret bort henne innan det blev åverkan på säcken. Västgötarna struntade fullständigt i alltihop, betydligt smaskigare att hitta harpluttar runt skylten -äckelmajor!!


Jag ser dock noga till att vara försedd med bajspåsar när jag går på golfbanorna - tyvärr, tyvärr ser man att inte alla hundägare som frekventerar golfbanorna är detsamma. Undrar också vilken ras de har - ser mest ut som om elefanter varit framme, usch!

Även om vi har en golfbana s a s dikt an mot hundklubben så är MBK:s medlemmar långt ifrån de enda som går på banan - nä, man ser folk och hundar lite överallt och många av dem känner jag inte alls igen.


Tyvärr ligger det nära till hands att klubben får bära hundhuvudet (haha) för oupptagna högar, även om vi inte är skyldiga. Det står soppellar överallt året runt, bara att slänga påsen där! Lätt som en plätt!

Som alltid förvånar det mig att folk har så klen fantasi - dom kan själva trampa i en smaskig hög en vacker dag ;) och hur kul är det?


Nog skitpratat.


I kväll har vi kört inomhusträning. Jag har varit dålig på det - bättring sker alltså nu. Med Hippie tränade jag "give me five", att stå fint (ringträning), sitta framför mig (utgångsposition  för rallylydnad har jag förstått) samt att lägga sig snabbt.

Bitte tränade jag sitt vackert med, ge tassen, samt backa.

Stina fick lite ge tassen-träning också, slalom mellan mina ben och så började vi med rulla runt - det kommer inte att bli lätt ;)

Vi fortsätter.....

Sådan träning är självklart lättare om man bara ha en hund - men nu har jag tre och då är det bara att sätta igång. Sätter en kompostgrind för dörröppningen till hallen, där får två stycken vara och den tredje är med mig i vardagsrummet  - helt omöjligt att ha alla tre inne på en gång :0) men de är jätteduktiga, de två arma krakar som "inte får vara med", sitter snällt och tyst i hallen och väntar på sin tur - kollar uppmärksamt på vad den lyckliga får göra. De vet så väl att alla får sitt.


I morgon blir det sökträning på klubben, jag åker dit tidigare så att vännerna får en ordentlig runda på golfbanan innan. Nu har jag lagt in götarnas "vinterjackor" i bilen, Hippie får sitt nya täcke på söndag - limegrönt!

 Mia - med den misshandlade näsan , syr ett till henne - det är en snäll kompis det :0) Mia är jätteduktig, syr väskor, små hundpryttlar, täcken, fodrade  fällar, you name it - och dom är både snygga och välsydda - och inte dyra.

Man kanske kan tycka att västgötar har mycket päls och borde klara sig utan täcken - men ligger man i en kall bil så blir man kall! Även om man har päls! Hundarna gillar verkligen sina täcken, har aldrig försökt ta dem av sig eller sett besvärade ut - nej, de gosar ner sig i buren och sover så gott med täckena på. När man tar ut dem är de varma, mjuka och goa i kroppen.


Jag stretar på med Rapportören - nu kommer kursprogrammet från Bert inom kort - och så ordföranderader och lite annat från Malou senare i veckan - så vidtager finputsning och korrekturläsning.

Jag undrar hur många gånger jag går igenom varje sida, 10-15? Och ändå kan jag plötsligt upptäcka att en bokstav saknas eller dylikt.

Men jag kan vara lugn! När blaskan är färdig, skickar jag den till Henrik för ytterligare korrektur och koll - och där slipper inget igenom, jag lovar :0)

Först därefter går pdf-filen till tryckaren.


Nu vill jag ha en stor balja thé!













Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards