Alla inlägg den 21 november 2007

Av Britta Hammarström - 21 november 2007 20:10

I afton har vi susat runt i ett garage i 1 1/2 timme, Hippie och jag. Klart normal sysselsättning eller hur :0)

Det var alltsdå ringträning i SKK:s garage. Jättetrevlig "fröken" och ca 12-13 ekipage, varierande raser , från varghund till cavalier king charles.


Åkte med Olle, som hade med sig Örnie riesen och Gamma collie. Här var det inte frågan om någon slags finpromenad runt, nänä, här var det springa som gällde. Konstigt nog klarade även jag det, gång på gång,på gång....

Hur många varv vi sprang runt, inte en aning, men det blev många och jag ställde väl upp Hippie säkert 30 gånger.Hon var fantastiskt duktig. så vitt jag vet har hon aldrig varit i ett stort garage, där det ekar och fläktar surrar och konstiga saker stod travade efter väggarna - nema problema - allra första varvet tittade hon lite undrande runt, men sedan var det bar´å´spring´.

Fick lite goda tips om finjustering vid uppställning annars fick både Hippie och jag beröm, fröken tyckte att vi var så duktiga och hon var impad, både av Gamma och Hippie, som, båda stod bra och  inte rörde en muskel när hon gick igenom dom och tittade på tänder etc - di bara viftade på svansen.

Olle jobbade hårt också med Örnie, han är ju lite yvigare så att säga :0), pep lite i början, men skötte sig sedan storartat - Örnie ställer sig mycket bra, helt naturligt - vilket bör innebära att han är rätt byggd.


Nu längtar jag ihjäl mig efter kvällsthéet.

Stina och Bitte hade en hel del att säga när vi kom hem ;), nu har alla varit ute i trädgården och luftat sig, dags att göra några mackor plus en extra till flickorna, det blev ingen middag till mig i dag.


Alltå, det väder som varit i några dagar nu - det borde förbjudas! Något så absolut mördande trist, geggigt, drypande fuktigt - grå yllefilt-väder - blääähhh!







Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards