Alla inlägg den 7 november 2007

Av Britta Hammarström - 7 november 2007 21:05

Mer november än så här kan det inte bli :(

Molnen hänger som smutsiga lakan, nästan ända ner i marken. Det är kallt! Det är blött! Det är lerigt! Det blir väldigt fort mörkt! Det är för dj-t helt enkelt!

På morgnarna känns det rätt ok, vit frost på marken och lite klart i luften, hundarna kan t o m gå ut för första morgontoaletten utan att man måste kasta sig över dem med vatten och handdukar, när de skall in - bara handdukar...

Men bara efter ett par timmar så har november tagit strupgrepp på allt!

Jag tycker verkligen inte om den här månaden!!!


Det tar emot lite att träna med hundarna - visst, jag gör det, men inte med samma inlevelse som vanligt. Och får naturligtvis dåligt samvete för att jag känner så.....

Nä - uppryckning anbefalles! Nu skall jag ta reda på mer om Rallylydnad - verkar så himla kul!

Tyvärr missade jag introduktionsdagen på klubben för ett par veckor sedan, eftersom jag var och "valberedde" då. Men nu skall vi lyfta upp den tappade sugen från golvet och ta reda på vad och hur man skall börja träna i den här grenen - november skall inte tro att den (han? hon?) kan bestämma!


Det känns också trivsamt att titta på huset från ut- och baksidan när mörkret fallit - beror på trädgårdsbelysningen - även när man tittar ut genom fönstret - fanns inte belysningen så är det som att glo rakt in i en svart säck.


Ett par leriga promenader blev det i dag. Under den ena hittade sakletar-Hippie en läskburk som hon bar med under nästan hela promenaden.


Men hallå! Collie är verkligen inte kända som apportörer - och framför allt inte av metall - med det vet inte Hippie :0)



Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards