Alla inlägg den 5 november 2007

Av Britta Hammarström - 5 november 2007 20:26

I morgon fyller Stina 7 år - på Gustav Adolf-dagen. Vi får väl jaga upp lite bakelser :0)

7 år - det går för fort........


Jag tog väl i rent omåttligt när jag muttrade om åtgärder på bilen - kollade med verkstaden i dag och höll på att trilla baklänges - däck, montering, bromsar, hela billevitten - ca 4 och ett halvt lakan! Och jag som fantiserat om 8-9...

Ok, 4.500 är ju inte veckopeng precis, men ändå hälften av vad jag trodde :0) Fantastiskt att vetskapen om att man skall hosta upp 4.500:- kan göra en glad :0)


Hittade mega-märgben i en ICA-affär på väg till klubben. Vännerna har pysslat med dom i flera timmar, först ute och nu inomhus - det här var rediga grejor - där skall jag köpa fler gånger.


I morgon är det sökträning  - vi skall vara på ett för mig nytt ställe - nära Stockmos. trodde ett tag att jag skulle få hoppa över, men det känns rätt ok i dag.

Det är "lite tungt åt bröstet" - återigen en förkylning i present av  Eli - tack, tack lilla gubben - farmor blir sååå glad för dina presenter.....

Men inte så farligt, ingen snuva, mest rossel i halsen och en rätt irriterande hosta - i kväll tar jag mig en sup coccillana etyfin - snacka om att man sover gott då :0)


Ägnade mig lite åt lövkrattning i dag - men det blev till slut som ett inslag i någon Chaplinfilm- det blåste nämligen mer och mer. Jag krattade, la i skottkärran, SVISCH, jag krattade, la i skottkärran, SVISCH.....till slut blev jag så full i skratt att det var bara att ge upp - en kärra full med löv blev det i alla fall.


Hursa? Hallå? Hörde jag........?

Var det någon som frågade om Bitte har börjat löpa???? 

Jag visar henne valpbilder, berättar om hur gulligt Stina tyckte det var med henne och Ruben, pratar insmickrande om hur roligt det skall bli att åka till Skåne och träffa en stilig man...

Och vad gör hon? Tittar på mig över axeln (ja jag vet, hundar har inte axlar, men hon tittar på mig över en i alla fall;) med en medlidsam blick  och säger i mungipan "morsan och Hippie, kom, vi drar! Nu börjar hon snart lipa"...


Bitte! Snäääälla!




Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards