Alla inlägg den 23 november 2007

Av Britta Hammarström - 23 november 2007 21:31

Tack för vänliga tankar och inlägg! 

 Här i soffhörnet är det lugnt. Jag har tittat på Spiderman (och var barnsligt road av den, men den är rätt töntig). Bitte har sovit, tätt intill mig, Stina och Hippie har turats om att ligga bredvid henne i soffan.

Nu är det kommissarie Morse som gäller - har inte glott på TV så här mycket på flera år....

Bitte har fått en portion mat till, när de andra två flickorna fick sina stenhårda kvällskex - tyckte inte att ett sådant var särskilt lämpligt för en Bitte-hals - maten var såå uppskattad - igen.

Nu har det varit liten visit i trädgården, får se om det blir en till innan vi säger god natt, det är faktiskt fruset i gräset - första gången på jag vet inte när, som jag inte behövde totalsanera alla tassar efter utebesök.


I morgon skall vi ta en lugn promenad på Skytteholms golfbana, inte den vid klubben, sedan glider vi ner till Bettan och Olle,jag får lite kaffe och så börjar Bettan hyfsa till Hippies öron inför St. Sthlm. Det får ske i ett par etapper - en hel del  babyludd är det som skall trimmas bort.

 Åter till Morse.




Av Britta Hammarström - 23 november 2007 18:17

Lämnade Bitte kl 07 00 på Albano, träffade den ordentlige, noggranne veterinären som förklarade allt runt operation och bronchoscopi.

Bitte skulle ha opererats före lunch, men det dröjde ända till kl 14 00 innan hon "låg under kniven". Veterinären ringde när det var klart, allt hade gått bra, tonsillerna var borta, bronchoscopin visade lite flockiga bronchier längst ner och det fanns lite slembildning - alltså bronchit, men en lindrig sådan. Bitte har ju gubevars stått under behandling så det vore ju konstigt om den stod i sitt flor :0)


Cytologiprov är taget och går till lab. Svar kommer om ca en vecka och då ringer denne veterinär igen och meddelar svaret, beroende på detta får vi se om det skall bli en tids cortison, för att verkligen låta det hela lugna ner sig alldeles, men det kanske inte behvs - det visar sig.


Bitte är lummig, undrar vad f-n dom hällde i drinkarna och dessutom undrar hon "hade jag roligt"???

Hon går och står,har varit ute och kissat,  var vrålhungrig, fick mosad mat som slalnk ner på 0,2 sek. fäår en portion till senare i kväll.

Man ser ändå att hon är inte helt klar med balansen och förmodligen är hon rätt öm i halsen efter operationen och slangen.

Hon har fått Metacam som smärtlindring och det skall inte behövas mer än i dag, sas det på Albano.


Nu blir det lite lugn och konvalescens några dagar. Jag får inte gå ifrån Bitte - så fort jag bara rör en arm, så tittar hon på mig "tänker du gå nu"? Det blir nog så ett par dagar.

Vi kommer att tillbringa kvällen i soffan. Stina och Hippie är väldigt fina med henne, pussar försiktigt på henne, sniffar över henne och vill gärna ligga intill.


Fröken Hippie löper nu på riktigt! Skönt, då är hon klar till Stora Stockholm.






Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards