Alla inlägg den 10 november 2007

Av Britta Hammarström - 10 november 2007 17:02

...om jag skrivit något om Hippies lilla bravad i dag.....

Ok - here it goes :0)

Bettan och kompisen Mia var också med på SKK-mötet om WDS och circuit-utställningarna i dag.

Jag hade ju hundarna med, de rasade på fältet i en halvtimme före mötet och jag hade bäddat med extra duntäcke(!) bak - men klantigt nog åkt ifrån deras täcken. Nu var det inte så äckligt kallt och jag ställde bilen i den bleka solen, men gillade ändå inte att ha dem där för länge.

Kände när mötet började dra sig mot sitt slut att nu måste jag ner och kolla vännerna. Min "medbrottsling" från SKV fick lyssna ensam på de sista frågorna.


Rastade åter hundarna på det jättestora fältet, när vi återvände till bilarna så var mötet slut och Bettan och Mia stod vid min bil. Jag hade lite avslutningssnack med SKV-kompisen, Bettan tog Hippies koppel och så skulle Mia (som också har collie) gulla lite med Hippie. Hippie exploderade av fröjd - MIA! MIA! Var är tant Tilda???

Mia böjde sig ner och precis då skuttade Hippie, yr av glädje - de s a s möttes halvvägs och Hippies trut bankade i Mias näsa - gissa om det blödde! Inte näsblod utan det blev en rispa i huden och det blödde, och blödde och blödde.

Mia stod där med papper och tryckte och tryckte, så fort hon tog bort pappret så rann det igen. Det blev inte bättre av att hon skrattade hejdlöst hela tiden - jag tyckte inte att det var så kul, men Mia och Bettan bara fnissade.

Till slut kunde syster Bettan tvätta skråman och det hela lugnade ner sig, kom t o m ett litet plåster på näsan.

En olycka - tur att det var Mia......


Av Britta Hammarström - 10 november 2007 16:18

Och Lisbeth har rimmat, inte en gång utan två,

jaha, en annan får väl hänga på:0)


Jag vaknade i den arla morgonstund

efter ett väl utfört nattjobb av herr J.Blund

Och tänka sig – illamåendet var borta,

den löjliga demonen kom till korta,

han smet i mörka timmen, det fega kräket

och mandrom kunder dra åstad mot Almare-Stäket.


Mötet hölls högst upp i ett iskallt magasin

SKK-informationen var dock gedigen – rent av finfin!

Vi fick treva i mörker efter kaffe och macka

det var ändå gott – man får tacka!

Men -  trappan var både hal och brant,

inte bara en   fot halkade och slant.


Här skall hållas nån´slags mingelfest

då är det nog attan bäst

att den sker

på planet som är  längst ner,

man bör nog inte mingla

 och runt i trappan vingla,

efter intag av rusande drycker

då kan det lätt bli gång med krycker.


Ursäkta nödrimmet på slutet.


Här är några (dåliga) mobilbilder från Monster Jam. ...åsså´ tar vi sats och mosar en radda gamla bilvrak lite till..Kolla, man kan få upp de små shoppingbilarna på högkant också..  Här är "Byrackan" - "Monster Mutt", med flaxande öron och svans Freestyle med crosshojar - det här tyckte jag var otäckt!Han har en bra bit till marken.... Det syns inte här, men di gjorde volter och saltomortaler också.. Usch....   

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards