Alla inlägg den 20 november 2007

Av Britta Hammarström - 20 november 2007 16:54

...göra ett riktigt magplask ner i eländesträsket, när man ändå håller på....

Tänkte mandrom i morse, när värmepumpen stannde för tredje gången på en vecka. Filtren rengjorda, inga läckor, säkringen ok,hmmmm.....

Försökte, när pumpen la av första gången, få tag i mannen som installerade den, hade både namn adress och mobilnummer. Mobilnumret lät jättekonstigt och trots koll på Eniro etc hittade jag inte killen.


Tog reda på en stor återförsäljare av Panasonic-pumpar, men gjorde ändå ett nytt försök med installationskillens mobil och JA! Han svarade pigg och nyter - jag förklarade vad som hänt och han sa genast:" Du, det är 45.000 (!) som lagt av ute i Europa, kompressorn packar ihop, det är ett tillverkningsfel hos Panasonic - går helt på garantin!". Jag tyckte plötsligt att solen tittade fram ute, men det var förståss inte så, det kändes bara så.

Visade sig att han glömt sin mobil hos en kund och inte kunnat få tag i den på två dagar, måste ha varit då jag ringde. Vi skall höras på måndag och bestämma en eftermiddag i veckan när han kan komma och installera ny kompressor - han har ett gäng hemma - jag var den 10:e av hans kunder som råkat ut för samma sak.


Så - en klar ljusglimt, även om man måste dra upp oljepannan några dagar - jag menar, nära 7 lakan för bilen och gudarna vet vad Bittes operation kommer att kosta 6-7.000? Jag är redan uppe i över 4.000 för den här bronchiten. Rimligen borde jag få tillbaka några kronor från Agria i slutänden, men man kan ju hålla sig för skratt - eller kan man det ?  Det är nog lika bra att fnissa åt alltihop - vad blir nästa lilla överraskning månntro :0)






Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards