Direktlänk till inlägg 6 november 2007

Fyrfaldigt VOFF, för Grålötens Y-kull!

Av Britta Hammarström - 6 november 2007 17:22

Stina (Ylva Yllesocka) gratulerar sin syskon på 7-årsdagen! Grålötens Y-kull - förutom Stina, Yra Yrsnö, Ystra Yllehund, Yerry Yetöga,Yngve Y-front och  Yörgen Yökunge.

Här blir det lite extra godis till flickorna i afton.


När vi nu ändå har Grålöten på tapeten - ni som har Hundsport - visst är det en stilig västgöte precis i början :0) Jojomensan - det är Grålötens Tut i Luren!

Mamma är Grålötens Zkorpan och pappa är Ulvus Mulle - Jag ser hur Lisbeth mojar sig :0) :0) - och han är jättefin!

Jag sa ju att jag tyckte att det fanns "Grötlöten" i det fejset - fick lov att kolla med Eva.


Gick  bättre med krattningen i dag - när jag väl hejdat Bitte och Stina från att attackera krattan och Hippie från att hugga tänderna i skottkärrehjulet, så fort den rörde sig :0) Det gick efter en liten stund - sedan smööög dom bara runt kratta och skottkärra, det verkade vara nästan lika kul.

Stannade hemma från söket i dag - jag låter ungefär som Lurch i familjen Addams :0), så det fick bli en paus för Hippie - vi tar igen det nästa vecka.



 
 
Lisbeth

Lisbeth

6 november 2007 18:17

Och jag som PRECIS tyckte det var en typisk Ulvus-valp, hihi... Sa jag inte att han såg ovanligt trevlig ut?

I sanningens namn är det ju en hel del Sänningegården, via Mulles pappa S Bernhard, och Fennican (F Glada Gladiolus).

Låtom oss glädjas åt vad vi med gemensamma krafter åtstadkommit och den fina placeringen på HS-annonsen!

Grattis på 7-årsdagen alla trevliga Y:n från Grötlöten!!!

Voff-voff från Ulvus västgötaspetsar

http://www.geocities.com/ulvuskennel

 
Anna

Anna

6 november 2007 18:30

Hurra hurra för syskonen! Passade på att gräva lite bland valpbilderna på Yra - oj så liten och söt hon var :) Några hamnade på min hemsida.

Värst vad vissa får Hundsport tidigt - här i glesbygden (dvs långt från Stockholm) får vi visst vänta någon dag till för att få se västgötar på bild...

http://www.freewebs.com/stubbochsvans

 
Ingen bild

Gunvor

6 november 2007 21:21

Grattis till tjocka släkten på sjuårsdagen från Grålötens Vilma Viljestark.

 
Ingen bild

Marianne, Fia o Exi

6 november 2007 21:23

Stort Grattis till lilla Stina som redan hunnit bli 7 år. Tänk vad tiden går. I dag blir det väl något extra gott i matskålarna på Växthusvägen 1! Kramar från oss Kvistar

 
Bitte

Bitte

6 november 2007 21:43

Jag letade och letade, men inte hittade jag någon Tutiluren i Hundsport.
Förstår nu efter Annas inlägg att vi tillhör glesbygden...kanske kommer Hundsport i morgon?
Vill ju se barnbarnet!

Grattis fina Y-kullen på födelsedagen!

http://hem.passagen.se/sanningegardens

 
Lena

Lena

6 november 2007 22:01

Stort grattis på bemärkelsedagen
önskar
Lena & Ymer & Gusten

http://www.ymer.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Britta

6 november 2007 22:29

Stina vickar på stumpen allt hon orkar och tackar så mycket, både å egna och syskonens vägnar, för alla grattlasjoner:0)
Särskilt tack till halvsyster Vilma!

Jodå, det blev stor godisgömning i hela övervåningen - mycket populärt :0)

Bitte - Hundsport kommer säkert i morgon - jag lovar, du kommer inte att missa den här gossen :0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards