Alla inlägg den 21 februari 2008

Av Britta Hammarström - 21 februari 2008 20:33

..kom i dag.

Angående min kommentar på Ulvus´blogg, om "det försvunna brevet".

Det brev som en medlem skrev - kommet rakt ur hans hjärta - och som han skickade till redaktören för Västgötaspetsen.

Han fick inget svar, försökte ringa flera gånger, men fick inte kontakt. Brevet kom inte med i tidningen.


Omsider hörde redaktören av sig, hade då fått klart för sig att mailet var sänt - men hon hade i samma veva bytt mailadress och medlemmens insändare hamnade alltså fel.

Ex-red. anser att jag skall klargöra sakernas tillstånd - och visst kan jag göra det - men skälet till att insändaren inte togs med, ligger inte i ett avsigkommet mail  - snälla nån´,hav lite större tilltro till min intelligens än så :0)


Ex-redaktören har skickat mailväxlingen mellan henne och brevets författare till mig - där står bl a:

" att jag dröjt med att kontakta dig angående ovanstående, beror på att när texten kom till redaktionen, var jag fullt upptagen med att framställa V-spetsen nr 3-2003".


Förlåt en enkel själ, men varför snabbade sig inte redaktören då och tog med insändaren?

Eller tog med den i nästa nummer med en förklaring till drösjmålet?


Kan det möjligen ha varit så att någon form av censur inträdde ? Att brevet kändes obekvämt - man undrar .... 


Ärendet avslutas härmed och lägges till handlingarna.

Av Britta Hammarström - 21 februari 2008 18:31

Nu Nu har vi samlat lite videosnuttar på en spårande Bitte. I helgen skall det bli konverterat till DVD med Bitte och även Acke på Tjänstehunds-SM.

Här tuffar hon på i spåret.


"Mmm, det är något åt det hållet"  - här har Bitte fått vittring på apporten, fastän den ligger en bra bit längre fram.

Jag kör på ett tag...

Ha! Jag har den!    Men Bitte - man får inte tugga på apporterna...


Nu kör vi fältspår för glatta livet, både med Bitte och hippie, gäller att passa på innan betesvallarna sätter igång att växa. Det här spåret har jag lagt längs fältet utanför mitt hus, där vi håller "djungeln" borta och klipper.


Jobbade några timmar på eftermiddagen i dag, annars har det inte hänt mycket.

Läser kommentarerna på Ulvus ´blogg och förstår att vi är ett antal personer som minns....

Men jag minns också ett annat årsmöte, några år senare - undrar om inte det tog priset i alla fall - 5 timmars rent och skärt inferno....


Nu lämnar vi det.


Fick en videolänk i dag, från Anna Jarander. Den är från Stora Stockholm-utställningen och det är Anna och Yra Yrsnö som gör ett freestylenummer. Synd att det inte filmades dagen efter, tyckte Anna, Yra var piggare då - men jag tycker hon är väldigt duktig här också.

 Här är länken - heja Anna och Yra:0)

http://www.youtube.com/watch?v=BFAQCrrQB4M

Skickar också med länken till min klubbkompis Linda och hennes dansk-svenska gårdshund Hollys program, på Stora Stockholm - oj vad dom är duktiga! Linda är förkyld, Holly hämtar pillerburken och matte blir så frisk, så frisk :0)
http://www.youtube.com/watch?v=CSYV8Fim8NE









Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards