Alla inlägg den 18 februari 2008

Av Britta Hammarström - 18 februari 2008 21:25

Blev en snabbt överstökad måndag, med mycket hund (för en gångs skull :0)

Träffade flat-kompisarna Birgitta och Anna-Lena på klubben. Promenad med 3 flattar, 2 götar och 1 collie - glada flickor allihop.


Träning, träning, träning - fika.


Åkte ut till Helgö, la spår åt Bitte, blev filmad av  Bettan och Olle när vi gick spåret. Bettan var inte riktigt nöjd med sin position vid filmningen så vi gör om det imorgon med annan kameravinkel - inte hur som helst med det här inte :0)


Tillbaka till klubben för informell släktträff med Fornborgen- hundar.

Bus och lek med systrarna Hippie, Exi och Humlan, äldre kullsyskonen Gamma och Azlan och så fröken Fia 4 år, som Exi bor ihop med.

Oj så kul de hade allihop :0)


 



Vi lyckades få alla sittande på ett par bilder, men det var lite motvind - öronen ser inte alltför snygga ut :0)


Stina och Bitte satt i bilen och skakade galler, att dom precis varit ute och gjort andra saker var totalt bortglömt - orättvisan stod som spön i backen :0)

Fika igen i klubbstugan. precis när jag greppade min mugg så ringde mobilen - det var TV-killen som skulle kolla min antenn m m, han var för tidig, skulle egentligen inte ha kommit förrän en timme senare. Svepte kaffet och drog hem.

En stor, trygg, absolut kolugn karl stegade in i huset, blev överfallen av hundarna - det var det lugnaste jag sett! Han bara vadade fram genom hundarna, vänligt pratande med dem och dom bara strålade av lycka - "åh, så mysig han är, han vet preciiis hur man skall göra"!

Jag fick vänligt men bestämt fösa undan dom när il reparatore låg på knä på golvet - då är man nämligen free game och risken är stor för att man skall bli totalt genompussad.


Tv-doktorn bytte diverse kontakter som han inte gillade, tog bort några onödiga kablar och - voila! Perfekt bild på alla kanaler - en får tacke. Och inget kostade det heller.


Nu bara måste jag få en stor balja thé! Efter allt hundande och TV-gubbande fick jag raskt ta itu med diverse hushållsgöromål samt lite datajobb och skrivande för villaägarföreningen mm . Nu är det klart - THE´!!!!!


Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards