Alla inlägg den 15 februari 2008

Av Britta Hammarström - 15 februari 2008 21:51

´Afton!

Fick den här länken av Inga K. i Finland (Fennican) och vill gärna dela med mig.

Västgötarna är ju numera upptagna i AKC , American Kennel Club (på gott och ont), efter att tidigare ha tillhört ARBA (American Rare Breed Organisation ) och här är en video från en av AKC:s klubbar, med säte i New York. Namnet Westminster är taget från ett gammalt hotell med det namnet som länge var ett  "stort" namn i denna del av NY.


Min favorit i denna video vann inte (nr 14) - men det visade sig att det var en hund som jag faktiskt sett "live" i Simi Valley för några år sedan och som jag då också var väldigt förtjust i och som där vann BOB ( Best Of Breed). Laurelwoods Noah´s Arch blev också världsvinnare i Amsterdam 2002 (tack för info Inga).


Jag föredrar nr 14 för att han har de friaste rörelserna, ser mest frimodig ut, verkar välmusklad (till skillnad från de flesta övriga) och  - i mina ögon - ser ut som en välkomponerad västgöte!


http://video.westminsterkennelclub.org/player/?id=216483

Enjoy! Det kommer en liten reklamsnutt först, men vänta bara några sekunder....




Av Britta Hammarström - 15 februari 2008 17:05

...blir det nog i dag - har inte mycket att häva ur mig

fin dag, vacker men kall

tränat med kompisarna på klubben

trevlig fikastund

promenad

badat Hippie (underrede, brallor, svans och tassar)

tittat på snöstormen som plötsligt blåste upp från ingenstans

sett att det slutat snöa

skall borsta banannäsan

plocka i ryggan till i morgon (inoff utställning igen)

middag

glo på TV

sova

och så dessemellan lite utsläpp och gullning av hundar


Kompisen Birgitta hittade den här när hon rensade sin mailbox. Undrade om det var jag som skickat den, det var det inte, har inte sett den tidigare, men hade väldigt roligt åt den.

Satellitbilder, stora kartor, metereologer,vetenskapliga uträkningar - ääähhhh!

Kolla Garys "väderleksspänst" - enkelt och lättfattligt :0)


Återkommer morgens så får vi se om jag sitter och suger på tummen och skall ha tröst för att domaren varit: dum, oförstående, nästan blind,halt, lytt  och svårt spastisk, samt iklädd jättehatt och enorma solbrillor och skrämt livet ur hunden, nonchalant, rent elak, bakfull, skitnervös etc etc...


Eller om Hippie fått fin rosaflett och domaren var: skicklig, kunnig, verkligen hade öga för en bra collie, vänlig med hundarna, korrekt och precis lagom trivsam med ägarna, uttalade berömmande ord om min hund (utöver vad som stod i kritiken)


Spännande :0)


Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards