Alla inlägg den 14 februari 2008

Av Britta Hammarström - 14 februari 2008 19:06

Sök vid Bromma Gård i dag. Vi var 7 stycken - några kör rätt långa banor, några behöver inte så mycket mark utan tränar olika detaljer.Vi delade upp oss, 3 på ena sidan vägen, 4 på den andra, klart mer effektivt och tidsbesparande.

Med sju deltagare, vallning, snack, köra hundar, snack....Det blir lätt 5 timmar och det känns lite väl långt, även om vi alla gillar att träna.


Jag tillhörde "kortsträckegänget", Hippies träning går endast och allenast ut på "hitta-övningar", hon skall ut och hitta folk och få beröm, tjo och tjim och köttbullar.

Detta kommer jag att hålla på med lääänge! Det här med att hämta rulle och visa på - det tar vi sedan. Nu skall en gedigen grund läggas - det roligaste som finns skall vara att springa ut, leta och hitta.

Hämta rulle kan vi träna i andra sammanhang, så småningom kan jag binda ihop hitta- och hämtabitarna.


Eftersom jag kommer att tävla appellklass spår med henne först, så kan vi ta det lugnt med söket, det får mogna och befästas - ingen brådska - vi skall förhoppningsvis bo ihop i många år :0)

Kallt som attan var det i dag, mycket kallare än i går och blåste småspik. Man hade mest lust att stoppa fingrarna i kaffemuggen i stället för att dricka upp kaffet ;)Om eftermiddagen blev det färd till frissan.


När jag kom hem fick jag en knäpp ide´- här är resultatet - frillan får duga :0)



Nu till bekännelsen - suck -  I confess dear friends - jag är en spelare!!

Är sedan flera år fast i Mahjong-träsket!

Har svårt att sitta vid datorn utan att smyga mig in  och lira ett par omgångar Mahjong. Tycker att det är så väldigt roligt, avstressande och klurigt. Eftersom mandrom inte är norra Europas mest logiska person, så når jag inga svindlande höjder i mitt spel, men blir jättestolt när det går ut - kolla jag kunde!


Joo...

sedan köper jag ett par Trisslotter ungefär varannna månad

och.....

spelar på Lotto ungefär 4-5 ggr/år


VAR skall detta sluta :(


Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards