Alla inlägg den 2 februari 2008

Av Britta Hammarström - 2 februari 2008 20:06

Man tror inte att det är sant! Actual vinter! SNÖ!


Vännerna flängde runt,fångade flingor, sprang...


 Insåg att här gällde det att snabbt dokumentera undret! I morgon kan det vara den vanliga blöta, leriga gräsmattan igen.




Av Britta Hammarström - 2 februari 2008 17:14

Som vanligt ett glatt och trivsamt årsmöte på Mälarö Brukshundklubb.

En "inhyrd" åsrmötesordförande, van och säker föreningskille, svingade klubban.

Vandringspriser och övriga pokaler delades ut, tillsammans med vackra blommor, avgående personer avtackades. Inga problem med årsmötesförhandlingar eller val.

Valberedningen fick en särskild eloge för att de redan hade förslag på 2008 års valberedning - mycket bra! Annars är det en punkt som kan vålla en del besvär - framför allt kan det uppstå en kompakt tystnad :0)


Jag har varit med i klubben sedan 1980, under en period på 90-talets början var det stor turbulens i klubben, där fanns en person som verkligen kunde skapa split och oro. Så fort den personen försvann har det varit väldigt lugnt, enstaka små, mycket snabbt övergående orosmoln har dragit förbi och under de senaste 10-12-13 åren kan jag inte påminna mig ett enda årsmöte eller medlemsmöte som varit "dramatiskt".


Det värsta som hänt klubben på senare år, var när kassören drog med 66.000 av våra pengar! Inte bara det, han drog med bra mycket mer från Sthlms-distriktet och centrala SBK, sammanlagt ca 1,2 mille - drog utomlands för säkerhets skull !

Händig gosse...


Trots detta är MBK:s ekonomi i dag helt ok, jag kan t ex med tillfredsställelse se att jag kommer att få min efterlängtade elhare till mentalbanan :0)


Före årsmötet drog jag, Mia, Bettan och Marianne ut på golfbanan med våra fyrbeningar. 5 collie, två götar och en riesen (gamle Acke och Örnie riesenpojke var kvar i Bettans bil, de hade varit ute)

Vädret var absolut vedervärdigt och blev ännu värre efter årsmötet.

När vi gick med hundarna blåste det småspik, var svinkallt och duggade - fiiint! Efter mötet blåste det ännu mer och började snöa.


Bettan och Mia hade varit duktiga och tränat alla hundarna före mötet (Olle är på SBK-konferens), min föresats var att göra detsamma, men telefonen gick varm här hemma, det ringde och ringde, så jag kom inte iväg när jag tänkt. Får bli träning i  morgon i stället.

Här är det godisutdelning av Mia. Fy håken vad kallt det var! Men hundarna hade kul - Hippie var lycklig - fick springa med både syster Exi, tant Fia och den högt älskade moster Tilda :0)





Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards