Alla inlägg den 25 februari 2008

Av Britta Hammarström - 25 februari 2008 13:08

I detta strålande vårväder åkte mandrom till skogs, eller rättare sagt till fälts, för att lägga spår åt Hippie och Bitte.

Spåren lades på slagna betesvallar - finemang!


Åkte så vidare på "Myravägen", in i skogen, för att hitta något ställe att rasta vännerna på medan spåren la till sig.

Det var mycket länge sedan jag var i de här skogarna och kände inte riktigt igen mig.

Hittade dock en liten plätt vid sidan av vägen där jag kunde ställa bilen, och tog hundarna och klev rätt ut i skogen. 

Ingen stig syntes till, men terrängen var rätt "lättgången", så vi knallade på. Vännerna snufsade runt, förtjusta - nya marker, nya dofter.


Plötsligt lösgjorde sig en grå vägg ca 10 meter ifrån mig och "Hälge" gled iväg i sakta trav.

Alla tre hundarna var lösa och såg honom, men det räckte med att jag sa "nej flickor, vi bryr oss inte om Hälge", så tittade de på mig och ingen av dem gjorde en ansats till att ge sig efter tjuren, bara sniffade intresserat i luften - vilka duktiga flickor ni är mina änglar :0)


Hälge stannade en bit bort och jag slet upp telefonen och knäppte ett kort på vinst och förlust - mest förlust visade det sig :0)

Naturfotograf blir jag aldrig!Med myclet god vilja och viss fantasi kan man ana Hälge under pilen - ana, inte mer....


Trevligt möte i alla fall - dom är så granna !


Bitte och Hippie gick sina spår prydligt och bra och plockade alla apporterna. En stor skillnad på Hippie i dag och när hon förra gången vimsade runt på ett gärde och inte verkade ha en aning om vad hon höll på med - bra!


Nu måste jag fråga (igen). Är det bara jag som måste brottas med bloggen ?

I stort sett varje gång jag skriver ett inlägg måste jag logga ut, logga in igen och redigera inlägget, annars blir det bara en enda ihoptryckt textmassa. Någon enstaka gång funkar det direkt.

Dessutom - lika ofta går det inte att lägga in bilder. Jag laddar upp aktuella bilder -men när jag klickar på "trädsymbolen" för att "skapa in" bilden, så finns inga av mina uppladdade bilder där, varken nya eller gamla - endast alla bakgrundsbilderna ???? Måste återigen logga ut, logga in och finns bilderna där och går att lägga in - märkligt!




Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards