Direktlänk till inlägg 26 februari 2008

Schyssta pliggar - och tandvårdsersättning

Av Britta Hammarström - 26 februari 2008 09:12

Schyssta pliggar trodde man att man hade.

Var ju på kontroll i jåns och allt var ok. Men så har jag ett par gånger känt någon liten ilning i en tand, en ilning som inte borde vara där.

Hastigt övergående, men dock....

Eftersom jag skall åka till skåne på utställning i mars, så fann jag det bäst att låta dentisten kika på pliggen igen. Blir det något elände så kommer det bergis när man är borta från hem och vanlig tandis.


Var nyss där och Mikael undersökte på alla de sätt, men kunde inte direkt få fram denna ilning.Förmodligen är det en spricka i en gammal amalgamfyllning ("gammalgamfyllning" :0), som bara ger sig tillkänna om man texxempel biter lite för hårt i något.

Alltnog och emedan, vi enades om att åtgärda saken, dock ej förrän jag kommer hem igen från Skåne - om inget akut inträffar förståss.

Dentisten, som är en noggrann  och ordentlig man, levererade prompt ett kostnadsförslag - och det vet vi ju alla hur billigt det är hos tandis :0)5.500 pengar skulle det hela gå på - men!

Nu är ju mandrom pensionär och omfattas då av en tandvårdsersättning - d v s lägre kostnad - så himla bra!Vet ni hur mycket? Jo i detta fall 106 kronor - är det inte så man blir full i fniss! 106 kr - ja herregud.....


Tog den här bilden på min lilla vampyr-Bitte i går kväll, när hon låg bredvid mig i soffan och tänkte tota till något om att det kan finnas någon Transsylvansk släkting långt bak i leden, men som tandproblemsillustration kan den också passa  :0)

 


Mot skogen och kompisarna på klubben!

 
 
Ingen bild

lisbeth

26 februari 2008 11:35

underbart! Vilken Stomatol-reklam...

 
Ingen bild

lisbeth igen

26 februari 2008 11:36

Tji pliggar i lästen = tandlös (ivf i gambla Hagalund)

 
Ingen bild

Marianne K.

26 februari 2008 16:54

Håll koll på henne när det är fullmåne!

 
Ingen bild

Britta

26 februari 2008 19:13

Du menar att det är därför jag varit så matt och haft så konstiga små hål på halsen vissa morgnar - gulp !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards