Direktlänk till inlägg 16 februari 2008

Klart godkänt...

Av Britta Hammarström - 16 februari 2008 16:14

...fick Hippies domare i dag :0)

En trevlig irländare som tog god tid på sig för varje hund och handskades vant och vänligt med alla.

Hippies syster Exi fick HP och fin kritik,skötte sig kanonfint i ringen -Hippie fick HP,skötte sig även hon mycket bra, blev BIR och även BIG-3

- man tackar :0)


Fler roliga placeringar i dag:Karin Ernflo visade lilla söt-Alva (Alvas första utställning), hon fick HP och uppförde sig fint i ringen, men blev slagen av Åswallens Häftiga Hedda - grattis Åsa och Kerstin!


En terv från Kogaråsen blev BIG-2 (samma grupp som Hippie) - väldigt vacker hund och trevlig!

Skickar ett stort grattis till Lena på Kogaråsen som fött upp både denna fina  terv och lilla västgötavalpen Alva.


Samma trivsamma stämning på denna inoff. utställning som förra gången.Det var rätt kallt ute, ca -6, så Stina och Bitte fick naturligtvis följa med in. Led båda svårt att matteabstinens - bara banannäsan fick vara med matte i dag.....


Togs naturligtvis bilder på Hippie, men det blåste väldigt snålt så pälsen är inte lika fin som på utställningen :0)

Hippies kritik:

Mature puppy, showed in very good coat. Nice proportions over all. Nice reach of neck, good topline.Good shoulders and hindquarters. Good head. Nice expression. Dark alert eyes. Moved happily and freely - very promising!


Tilläggas kan att domaren tittade ordentlig i näbben på alla hundar - men han kanske inte är så bra på att räkna.....


Nu skall jag suga på den här karamellen och inte göra så mycket mer :0)

Har blåst runt med hundarna ute på gärdena i ca en timme - inge´mer sånt i dag!


 
 
Ingen bild

Mia

16 februari 2008 16:44

Grattis grattis!! När vi satt i bilen hem efter vår tävling idag som inte gick sådär väldigt bra. Frågade jag Tilda varför inte hon var lika duktig som sina systerdöttrar och vann rosetter, då tittade hon på mig sårat och svarade att det är inte så himla lätt och koncentrera sig på ett lydnadsprogram samtidigt som man ska hålla tummar och tassar för släkten och det var hon iallafall duktig på att hålla tassarna. Det var också därför det ibland blev lite sega sättande och inte som Bettan antydde att Tilda måste samla ihop kjolen innan hon skulle sätta sig. Hon berättade att det var nämligen så att hon och Siri hade kommit överens om att hålla tassarna för småtjejerna det gick ju strålande, sen får man släppa lite på sina egna prestationer. Så nu ska Tilda och jag bege oss till Sälen en vecka och hoppas på fint väder och sol så att vi kan ligga i hårdträning inför kommande tävlingar.

 
Ingen bild

Lisbeth & Gerda

16 februari 2008 17:21

Wir gratulieren!

 
Ingen bild

Britta

16 februari 2008 17:38

Tack för grattlatschoner!

Ack, att ha så ädla vänner - som t o m åsidosätter den egna framgången för att stödja och uppmuntra sina artfränder!
Lyckliga Hippie och Exi!
Och ni mattar är så duktiga som jobbar på - en vacker dag......

 
Ingen bild

Karin

16 februari 2008 18:44

Alva och matte gratulerar "banannäsan" och hennes matte som visade henne som en professionell handler. Snyggt gjort, Britta.
Kram

 
Ingen bild

Britta

16 februari 2008 19:05

Professionell......
Gulp - jag rodnar över hela kroppen....
Tack snälla Karin - men inte f-n ser jag professionell ut när jag skumpar runt - möööjligen när jag står still :0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards