Alla inlägg den 14 september 2007

Av Britta Hammarström - 14 september 2007 23:19

1. klippt gräsmattorna (2 st).

2. Kort promenad med hundarna.

3. Dammsugit nedervåningen.

4. Kaffepaus.

5. Handlat lite, längre skogspromenad med vännerna (ingen svamp av någon sort....).

6. Plocka upp "handlet", byta på tvättmaskinen, hänga färdig tvätt.

7. Oj då, glömt att äta lunch - mikrar havregrynsgröt - gott med hemlagat äppelmos och mjölk, plussar på med banan efteråt.

8. Diverse jobb vid datorn.

9. Efter utfodring av doggarna, ny promenad, runt Brunna gärde.

10. Börjar titta på "snuten i Hollywood III" - men den var lite föör enkel....

Ok! ger den en chans till i morgon.....


Kväll med Elisabeth, Olle och mycket goda vänner. Bettan och Olle har nu tagit en taxi hem till sina vovvar. Mandrom kollar nu mail etc, mina fyrbenta

vänner har just varit ute, regnet har upphört - lyssnar til mina båda klockor! En slår här i övervåningen ( halv- och helslag), en plingar varje kvartsslag och sedan timslagen, i nedervåningen.

Urmakare Rolf var här i morse och installerade verket i golvuret på nytt - nu verkar det äntligen funka!

Känner mig som en surikat när det nalkas ett kvarts- eller timslag :0)

Står på bakbenen, lyssnar spänt, registrerar minsta förändring av ljuden runtromkring.

Njuter av de spröda "kvarts- plingen" i 5-omtagningar - jag kommer just nu inte på det adekvata ordet....

Timslagen är det lite mer malm i, men de stör absolut inte så mycket att jag behövetr slå till den lilla spak som finns, för att stänga av båda ringverken nattetid.







Av Britta Hammarström - 14 september 2007 08:06

....tassande med en fin present i näverkonten.

Jag blev väldigt glad, rörd och lite generad - vi lever ju i Jantelagens skugga :0)

 Skogstrollet fick den här awarden, men skriver på sin blogg att hon vill dela med sig till mig och "bippeliboppen". Trollet tycker, via mail,  att jag skall lägga ut den på min egen blogg - då gör jag det  - tack, goa Skogstrollet!

Och gratulerar till awarden - det var faktiskt DU som fick den först!



Motiveringen på engelska: "The 'Power of Schmooze Award' is The Award for bloggers who ?effortlessly weave their way in and out of the blogosphere, leaving friendly trails and smiles, happily making new friends along the way. They don?t limit their visits to only the rich and successful, but spend some time to say hello to new blogs as well. They are the ones who engage others in meaningful conversations, refusing to let it end at a mere hello - all the while fostering a sense of closeness and friendship".


 Fritt översatt: "Schmooze Award är priset till bloggare som obesvärat väver sin väg in och ut i blogosfären, efterlämnande vänliga spår og leenden, och med glädje skapar de nya vänner på vägen. De inskränker inte sina besök till att bara gälla de rika och framgångsrika utan lägger också sin tid på att hälsa nya bloggare välkomna. Det är dom som drar varandra in i meningsfulla samtal och de vägrar att låta nöja sig med en simpel hälsning (goddag) - i hela processen lyckas dom att skapa en känsla av närhet och vänskap".

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards