Direktlänk till inlägg 14 september 2007

Slit och släp...

Av Britta Hammarström - 14 september 2007 23:19

1. klippt gräsmattorna (2 st).

2. Kort promenad med hundarna.

3. Dammsugit nedervåningen.

4. Kaffepaus.

5. Handlat lite, längre skogspromenad med vännerna (ingen svamp av någon sort....).

6. Plocka upp "handlet", byta på tvättmaskinen, hänga färdig tvätt.

7. Oj då, glömt att äta lunch - mikrar havregrynsgröt - gott med hemlagat äppelmos och mjölk, plussar på med banan efteråt.

8. Diverse jobb vid datorn.

9. Efter utfodring av doggarna, ny promenad, runt Brunna gärde.

10. Börjar titta på "snuten i Hollywood III" - men den var lite föör enkel....

Ok! ger den en chans till i morgon.....


Kväll med Elisabeth, Olle och mycket goda vänner. Bettan och Olle har nu tagit en taxi hem till sina vovvar. Mandrom kollar nu mail etc, mina fyrbenta

vänner har just varit ute, regnet har upphört - lyssnar til mina båda klockor! En slår här i övervåningen ( halv- och helslag), en plingar varje kvartsslag och sedan timslagen, i nedervåningen.

Urmakare Rolf var här i morse och installerade verket i golvuret på nytt - nu verkar det äntligen funka!

Känner mig som en surikat när det nalkas ett kvarts- eller timslag :0)

Står på bakbenen, lyssnar spänt, registrerar minsta förändring av ljuden runtromkring.

Njuter av de spröda "kvarts- plingen" i 5-omtagningar - jag kommer just nu inte på det adekvata ordet....

Timslagen är det lite mer malm i, men de stör absolut inte så mycket att jag behövetr slå till den lilla spak som finns, för att stänga av båda ringverken nattetid.







 
 
Ingen bild

Lisbeth

15 september 2007 09:13

Njuter av bilden av Britta som surikat, på bakben, spänt lyssnande...

Underbart!

En riktigt skön helg, på bakbenen or otherwise...

Lisbeth & Ulvus västgötaspetsar

 
Ingen bild

Finnmarkens Drottning

15 september 2007 23:35

Önskar härmed anhålla om ordet så pass så att jag kan tala om att Trollet ej äro anträffbar för en tid. Hårddisk-krasch torde vara orsaken till ovanstående. Nu har jag gjort min plikt. Hon var mycket noga med vilka som skulle underrättas om det inträffade. That´s all folks! / Sus

 
Ingen bild

Britta

16 september 2007 08:11

Tack goda Finnmarksdrottning, för meddelandet, även om det var tråkiga nyheter.
Ajajaj, måtte Trollet kunna få ordning på detta snart - skogens innevånare behöver sitt troll!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards