Alla inlägg den 13 september 2007

Av Britta Hammarström - 13 september 2007 20:22

Vilken härlig och trevlig dag vi haft på Mälarö BK i dag, tillsammans med Karin, Ystra, Deja och Alva - Lena, Ymer och Gusten.


Vädret var bara helt fantastiskt, mer högsommar än "börjanpåhösten".

Efter att alla hundar glammat runt och hälsat på varandra

satte vi (Karin,Lena, Olle och jag) på verandan och intog kaffe, thé och mackor + sockerrik bulle.


Jag ropade lägreklass-lydnaden åt Lena och Ymer, Olle bedömde och Karin skrev protokoll - oj, oj så fin lydnad de har! Otrolig kontakt och precision - det enda som fanns att dra lite på var en viss sidglidning i framförgåendet och ett litet lyft av magen på Ymer, under krypet.

Efter avslutad "träning" och lite taktiksnack hämtade Karin och jag varsin hund och så tränade vi på alla tre, bytte hundar och tränade vidare.

La alla vuxna hundar plats  - snyggt!

Vi varvade träningen med lek och stoj, alla hundar tillsammans - ingen annan fanns ännu på klubben så vi hade alla planer för oss själva i det ljuvliga solskenet .



Frihet! Glädje! Fnatt i benen :0)


Ibland blev det samling för godisintag!




 Som synes i bakgrunden blev Hippie kolossalt uppvaktad av två  kortvuxna gentlemän i grå kostym:0)


 Den ene dristade sig t o m att viska förföriska ord i hennes öra - "tihi, så säger du väl till alla flickor".....


 Hippie fixk pröva på tung-apporten, bara 1kg-varianten, men den var verkligen rolig att dänga runt med - bra början - den tyngsta väger 4 kg!


De yngsta deltagarna, Alva och Hippie, avslutade gemensamt dagens lek och fläng med  ett ordentligt vattenintag.

 


Jag hade tidigare skjutsat Olle till bussen för återfärd till Helgö. När Karin,Lena och jag kände oss färdiga med träningen och hundarna var nöjda

efter  stoj och glam, drog vi oss in i klubbstugan för en kopp kaffe till - ve och fasa! Var är mina nycklar (till stugan, köket etc). Har jag lyckats dra upp dem ur fickan tillsammans med något annat, nere på plan? Jaha! f-n också, bara att leta - näääää, vänta nu!!! Olle hade nycklarna inne på kansliet - snabbt samtal till Olle - "ähum, jag har dom i fickan"....  


Problemet löstes dock snart. Jag fick tag i en klubbkompis som var på väg, vi fick vårt kaffe och kunde sitta ännu en stund och njuta på verandan.

Planerade för vidare träningsdagar tillsammans, Södertälje BK blir perfekt för oss alla tre.

Lena åkte sedan för att ta färjan "söderut" och Karin och jag tog vårt gäng och lät dem få en lek- och sniff-tur i skogen, innan vi åkte hem.

Aaahhh, vilken härlig dag :0)



Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards