Alla inlägg den 19 oktober 2007

Av Britta Hammarström - 19 oktober 2007 16:56

Åkte ut till klubben med diverse pryttlar som behövs till mentalfigurantkursen som har sista kurstillfället på söndag. Så får distriktet 11 nya B-figuranter - välbehövligt!

Nu måste jag bara peppa de gamla B-figuranterna att gå vidare och utbilda sig till A-figuranter - där råder också brist.


Tränade med alla tre hundarna å baksidan. Efter träningen tänkte jag ha en lattjolajban-stund, bara lek och stoj. Jag hade inköpt två bollkastare, två långa skaft med skål i ena änden, där satt en boll - typ tennisboll. Med dessa skulle man kunna kasta bollen mycket längre - jaha. Visst, det gick att få iväg bollen en bra bit, hundarna for efter bollarna - kul, kul!

Det var bara det att efter cirkus 2 minuter var båda bollarna totaltrasiga - höll inte för någonting!! Definitivt inte för västgötarnas stenkrosskäkar och förmodligen inte för många andra kundkäkar heller - löjligt!

Försökte med tennisbollar, som är av betydligt bättre kvalitet - men se det gick inte alls det! Tennisbollarna var någon hundradels millimeter större, gick att sätta i skålen, men dö´svåra att kasta iväg - det är klart, det tjänar man ju inga pengar på, att det går att använda andra sorters bollar......


Köp inte en sån´ - totalt bortkastade pengar (tur ändå att de inte var dyra),  om ni  inte har en tandlös hund :0)


På väg till klubben så jag plötsligt en vacker regnbåge - wow! Den måste förevigas - det var längesedan jag såg en sån´. Innan jag hann stanna på lämpligt ställe och fumla upp telefonen, så hade den börjat försvinna - men se här - en liten bit syns i alla fall.


Städat lite, hängt tvätt i mitt fina torkskåp, som numera även är fastsatt i väggen - hustomten landade en liten stund och ordnade det - funderade också ut hur han skulle fixa arbetsbänken - inte helt lätt, men naturligtvis kom han på nån´bra lösning. Han muttrade för sig själv på ryska, medan han mätte och donade, men jag förstod ändå hur han tänkte - det blir säkert bra.


Nu tänker jag laga lite god mat, ta mig ett glas vin och kvillra med tårna resten av kvällen :0)

I morgon bär det å´mot Rosshyttan.









Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards