Alla inlägg den 28 oktober 2007

Av Britta Hammarström - 28 oktober 2007 17:41

Bitte var duktig!

Jag hade satt ribban på ett tredjepris, målet var att få poäng på alla moment, inga nollor.

När jag tränade på SSBK för ett tag sedan och Anna ropade oss igenom klass två så tänkte jag "det här är verkligen Hawaii-lydnad, svajigt och osäkert":0)

Vi har tränat ännu mer fokuserat sedan dess och det gav resultat.

Bitte slätade till kjolen, putsade lackskorna, tittade på mig och hennes blick sa "nu matte, är det tävling, nu är det på riktigt, nu sköter vi oss"!


Vi hamnade på en tredjeplats med 157,5 poäng, 2,5 poäng från ett förstapris - men who cares :0) Det gick betydligt bättre än jag förväntat mig, Bitte var glad men också samlad. Domaren sa efteråt "hon ser ut som en liten lipizanerhäst när hon går fritt följ".


Full pott på platsliggningen, första gången jag är utom synhåll för henne, hon rörde inte en muskel (jag frågade), 8 på fria följet, 8,5 på nedläggande under gång, 9 (!) på rutan - sedan blev det ju en del nerdrag, men det sätter vi på "inte- riktigt-färdigt"-kontot.

Heja Bitte - visst ser hon rätt nöjd ut själv :0)


Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards