Alla inlägg den 18 oktober 2007

Av Britta Hammarström - 18 oktober 2007 22:04

Riktiga isvindar kom det, men solen sken och himlen var blå, luften klar.

Det spelar ingen roll åt vilket håll man tittar när man är ute, det är lika bedövande vackert överallt - vilka färger!

En lugn dag - lite skrotande i trädgården, en runda på Coopen.

En vända i Jungfrusundsskogen - jag skall inte tjata om trattkantareller - bara en observation! I år, när det är snålt om dem, får man verkligen stå och stormglo ner i backen, verkligen koncentrera sig och ställa in ögonen på just den bruna färgen  och se där syns en liten hatt - då inträffar någon slags "Sesam öppna dig"-effekt - plötsligt så ser man fler, där, och där, och där... Men alldeles nyss såg man inte en enda.


Hundarna hittade lite blåbär, kan inte ha varit särskilt goda, men ner gick dom :0)

Hemma blev det en del pappersjobb - måste läsa in mig på all information runt World Dog Show, eftersom jag skall vara behjälplig på SKV:s circuit-utställning, i samband med WDS.


Så var det träningsdags - alla tre fick sin stund på min rejäla appellplan utanför tomten - Bitte fortsätter att göra framsteg.

Så vidtog veckans generalkamning av Hippie - jag borstar henne varannan dag (ibland varje, beroende på var hon har varit) och kammar igenom henne grundligt en gång/vecka. Det tar en stund....

Det är verkligen en otrolig skillnad i pälsvård, jämfört med västgötarna - dom borstar man igenom på 30sek.

Hittills har jag utfört detta på ett gammalt trädgårdsbord på tomten, men det är lite för lågt, det känns faktiskt i ryggbastet. Blir betydligt bättre med en arbetsbänk i tvättstugan, även om den inte blir så lång.


T o m när jag kammar Hippie så måste västgötarna blanda sig i :0) dom är säkert uppe på bordet 6-7 gånger under friseringen. Upp och kollar, pussar mig, pussar Hippie - jag ber dom hövligt att flytta på sig, då hääänger dom sig fast på ena hörnet av bordet, tills jag säger åt dom att hoppa ner. Så går en liten stund och så  - HOPP - är dom uppe igen - det är ganska gulligt tycker jag, så jag står ut med trängseln. Hippie verkar inte heller ha något emot det.

"Det bästa mor hade, satte hon på bordet"....


Ser fram emot nästa torsdag, då får jag träffa Stinas andra valp, Ruben, Bittes brorsa, pappa Valle och deras matte Birgitta. De kommer hit och vi skall ha lite trevligt under dagen. 






Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards