Alla inlägg den 15 oktober 2007

Av Britta Hammarström - 15 oktober 2007 21:42

...ja, liten och liten....

Här har man legat i som en iller hela dagen. Nu börjar jag varva ner.

Tvättstugan är nu helt klar - diverse omändringar i andra delar av huset har det medfört, omdisponeringar av några garderober etc. Hundmatstunnan har åkt ut i garaget, stod tidigare i en garderob, nu står där Elis leksaker.

Förut hade jag en plastburk med hundkäk i en av de stora lådorna i köket och fyllde på vid behov. Nu får man ranta ut i garaget för påfyllning, har nu en större plastkasse  med käk i lådan, så att man inte behöver fylla på lika ofta.

Torkskåpet fungerar utmärkt - provar lite olika temperaturer och torktider -försöker trimma in en någotsånär energisnål lösning.


Bettan och Olle har hämtat allt skräp som stod på gången, efter tvättstugeorgien plus stuprör och -rännor. De fick kaffe på återvägen, då kom också urmakare Rolf och lade sina helbrägdagörande händer på golvuret. Ännu så länge så slår den - både kvarts- och timslag - spänningen är oliiidlig....

Har monterat ny bärbar telefon, de gamla två låg verkligen i själatåget. Den nya står nu på laddning tills i morgon.

Tränade ordentligt med alla tre hundarna utanför tomten - ingen klubbvisit i dag.


Skön promenad på Jungfrusundsåsen - jag känner mig verkligen priviligierad som kan gå så här i skogen med hundarna, mitt på blanka vardagen, pensionering är ingen dum idé :0)

Härligt att inte vara förvisad till att gå  i skogen bara på helgerna, när "alla andra" också är där.

Mina "svampögon" svepte förståss över marken, men det enda jag såg var små konstiga oätliga saker - typ de här


Skogarna här ute på Mälaröarna är verkligen vackra och i de flesta fall mycket välskötta.

Man känner sig ibland som om man går i en John Bauer-teckning

man väntar sig att få se prinsessan Tuvstarr komma ridande på älgen när som helst


eller se några små troll skutta bland stenar och mossa


Men de enda  troll jag såg, var mina egna sötsnutar, Stina, Hippie och Bitte

.. som ivrigt hoppar upp på alla större stenar och förväntar sig omklappning eller liten godisbit.


Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards