Alla inlägg den 30 oktober 2007

Av Britta Hammarström - 30 oktober 2007 22:08

Ber härmed få meddela att Lisbeth Högmans Mac Intosh har drabbats av ett allvarligt "spunk"-anfall - ligger  förmodligen i själatåget....

Alltså ingen vidare kommunikation via mail till Lisbeth - inte heller några underfundiga inlägg i bloggen/dagboken - vi får tåla oss :0)



Av Britta Hammarström - 30 oktober 2007 17:22

..inkluderat en rätt kort fikasittning på slutet.

Det tar så lång tid om 7 (ibland 8) hundar skall tränas ordentligt. Undrar hur mycket man går under ett sånt´här pass?

Jag skall banne mig ta med stegräknaren nästa gång - det kanske är mindre än man tror. Just nu känns det som om jag gått minst en mil :0) Det är upp och ner i backar, ligga, stå  eller sitta och huka bakom stenar och under granar, alternativt i de kojor vi bygger av presenning och kompostgrindar.


Varje hund belönas på olika sätt och är olika långt komna i träningen - dessutom är de helt olika individer och varje hund måste figuranterna anpassa sig till och arbeta med på rätt sätt - man måste jobba för varje hund som om det vore ens egen - d v s lägga lika mycket krut på varje hund.

Innebär att man är rätt trött, både i kroppen och knoppen efter en sökträning - men det är kul :0)

Extra roligt när vi känner att det lossnar för någon hund, som kanske strulat eller haft problem med någon del.


Här har vi markeringsträning med Hippie - Sören lockar henne att skälla, i dag var belöningen korv, hon får inte hoppa på honom, bara sitta eller stå en bit ifrån och skälla - här är hon liite för nära.


Pajasen Lobo:0) - en aussie - jag var figurant och fick en bild mitt i ett skall.


Här försvinner Mulle ut på uppdrag - men.... vad gör han med benen?

Xisco drar iväg så fort att han blir suddig...

..och här kommer en glad Masse på påvisningen, i andra änden på kopplet är Anki, men hon kom inte med på bilden - tror ni han har sprungit.....


Jag fick inte med alla hundarna på bild i dag - tar fler nästa gång - kul att ha till tidningen.

När vi var färdiga och hastade mot bilarna, "kaffe och macka, kaffe och macka - NU" - vad såg vi på fältet på andra sidan grusvägen - joho,  n´storälgen gick där och betade.

Alldeles för långt bort för min kamera, men fluglorten i mitten är Hälge :0)

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards