Alla inlägg den 12 oktober 2007

Av Britta Hammarström - 12 oktober 2007 18:50

Lite "diversejobb" på förmiddagen.

Satt vid datorn på övervåningen, då hundarna annonserade att "NU MORSAN! Är det någon i tvättstugan"! Gick ner och väntade mig att finna Andrei med rollern i högsta hugg - blev lätt överraskad då jag såg hans vackra fru, i jobberskläder och med små  "Pippiflätor", klängande på stege och rollande. Se där! Familjeföretag i full sving:0) Andrei hade fullt upp och hustrun ryckte in - och gjorde ett jättebra jobb! Tvättstugan är så himla fräsch nu - det behövdes en målningsomgång till.

Jag får hjälp av min familj att baxa in tvättmaskin och torkskåp, under helgen, så kan "firma Andrei och fru", fixa resten i början på nästa vecka ;)


Å eftermiddagen var jag inviterad på kaffekalas hos mina härliga vänner Marianne och Per, för att se hur det blev när det flyttat in i sitt nya fina hus.

Per är klasskompis med min dotter Bettan och hustru Marianne är också min arbetskamrat -  har nu mitt gamla jobb på psykiatriska öppenvårdsmottagningen i Ekerö centrum. Även Eva,också glad och väldigt trevlig arbetskompis, var med.

 Marianne och Per föder upp soft coated wheaten terrier (softisar) och har jättefina och trevliga hundar - så är det, när det är som bäst i hundvärlden - morsan (jag), dottern och hennes man umgås och är polare med dotterns  gamla klasskompis och hans fru - vem bryr sig om åldersskillnader (skall det ju vara, inte -gränser, som jag skrev i går, min dumming):0)

Vi har jätteroligt ihop, är klubbkompisar  och har samma intresse.


Här är Marianne med Fiona, Dinah och Spencer - ursäkta hundögonen! Jag sliter med fotoprogrammet i denna dator - inte alls lika lättmanövrerat som i den gamla...



Efter att ha fikat och glammat samt beundrat det otroligt funktionella och trevliga huset (utan prål eller extravaganser), åkte jag till skogs med vovvarna, som väntade i bilen.

Medan solen (som dök upp på eftermiddagen) drog sig tillbaka och famlade efter duntäcket, strosade vi runt i skogen i spendid isolation och jag kände att livet är gott.

 










Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards