Alla inlägg den 22 oktober 2007

Av Britta Hammarström - 22 oktober 2007 21:50

På senaste tiden har det varit väldigt sega gubbar, när man skall blogga till det, i dag kom meddelande att en ny server är beställd, den nuvarande håller på att storkna :0)


Lugn dag, ordentlig promenad i Jungfrusundsskogen - alla tre hundarna var väldigt sniffiga, både på stigen och in på sidorna i skogen. Flera gånger stod alla tre och råglodde in i skogen - jag tittade men såg inget.

Åkte till klubben, träffade där bl a Sören och Azlan. De hade gått i skogen precis där jag gick - de hade dessutom stött på en älg! Inte konstigt att mina doggar var så otroligt intresserade och sniffiga - både Sören, Azlan och en älg hade nyligen varit där.


Hemma blev det mer nerklippning i trädgården, det låter som om jag har en jungel därute - icke så alls - men det blir en hel del ändå som skall tas ner varje höst.

Urmakare Rolf kom förbi och monterade på urtavlan - och tror ni klockfanskapet behagar slå timslag - nähädå. Rolf gnisslade diskret tänder och böjde och justerade lite här och där. När han åkte fungerade det, men nu....jag blir galen!!

HALLELUJA!!!!!! Klockan är precis 21 och DEN SLOG!

Fortsättning följer...


Badade båda västgötadamerna - sedan bröt tornadon lös - båda springer som galningar, fram och tillbaka, slänger sig i Biabäddarna, i soffan, på golvet, i min säng, åker på näsan på gångmattan i hallen, rafs rafs i Biabäddarna, vetbeddarna flyger - snurrar som små torpeder i soffan - allt går i 140 knyck :0) Dom ser verkligen hysteriskt roliga ut - Hippie stod blickstill i vardagsrummet och bara stirrade på dem - "vad gööör dom"?

När den värsta after bath - hysterin har gått över, sätter dom sig i soffan och slickar varandra ordentligt - jag har torkat dom, men helt torra blir de ju inte, då måste man hjälpa varandra.


Oj, vad jag längtar efer en stor kopp thé - hej då !





Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards