Alla inlägg den 29 oktober 2007

Av Britta Hammarström - 29 oktober 2007 21:07

..hette det när jag gick i skolan.

Jag är väl inte överdrivet intresserad av sport kan sägas - ganska tvärtom egentligen...

Hästsport ok, friidrott - rätt kul en stund, men det är väl ungefär så långt mitt intresse sträcker sig - man är en tråkig typ alltså :0)


Nu sopade tydligen Göteböörrrrg hem allsvenskan (var det väl ?) och himmel och plättar så det har snackats, stötts och blötts i TV och radio. Ibland blir man lite full i fniss över det djupa allvaret i snacket - sån´t här skämtar man inte om.


Här kommer en länk till ett riktigt kanonreferat av en thaiboxningsmatch - live och allt :0)  enjoy!

http://www.youtube.com/watch?v=5rjT21u28Ww

 
Av Britta Hammarström - 29 oktober 2007 19:55

...vartän jag ser..... (från någon gammal slagdänga)

Verkligen  heldagsregn i dag - rotblöta!

Entimmes-promenaden på Jungfrusundsåsen renderade tre genomblöta vovvar, västgötarna torkar ju snabbt och blir sällan riktigt smutsiga - men Hippie......smutsig, blöööööt :(

Jag uträttade några ärenden efter prommisen, så även Hippie var hjälpligt torr när vi kom hem, men det krävdes ändå en del sanering í tvättstugan innan hon kunde släppas in i huset.

Vi gick en promenad till vid 16-snåret, det var redan rätt skumt ute - det går så fort med mörkläggningen när man bytt till vintertid.

Efter den promenaden var det dusch med ljummet vatten från trädgårdsslangen som gällde - jemine, så Hippie såg ut ;) - men hon hoppar ju som en barnunge i alla pölar hon ser, ner med frambenen, splish, splash och springer gärna runt, runt i pölarna. Bitte och Stina ignorerar henne totalt när hon går på, på detta viset.


Här har man levt i tron att collie är en fin och förnäm hund, där tikarna drar åt sig kjolarna och fryner på nosen, när de passerar pölar - "fi donc" - men det gäller inte Bettan och Olles colliesar i alla fall - riktiga skitgrisar är dom :0)


 Vädret inbjuder ju inte precis till särskilt omfattande aktiviteter utomhus - en vilodag alltså, vad gäller träning och/eller skoj och stoj. Jag gömde kattgodis i större delen av nedervåningen för en stund sedan, lite hjärngympa och aktivering blir det ändå. Vi har också börjat ägna oss lite åt inlärning av småtricks, vinka och lite sådant. Jag har faktiskt inte gjort mycket sådant tidigare, mest beroende på tidsbrist, men nu så....


Gjorde en snabbvisit hos käftis på eftermiddagen - hade en känsla av att Karius och Bactus höll på och jobbade i en tand - första hålet på säkert över 15 år i så fall. Men bäst att kolla innan det börjar göra ont. Nähädå, int´var det något hål int´- en lite känslig tandhals bara - tandläkaren lackade snabbt på något som inte smakade gott kan jag säga, det skall tydligen skydda i uppemot ett halvår.


Nu har jag absolut inga ursäkter för att inte ta mig an strykningen - joooo, vi kan träna tricks i stället :0)








Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards