Direktlänk till inlägg 17 oktober 2007

Kursslut och mer trattisar

Av Britta Hammarström - 17 oktober 2007 20:16

Åkte ut och hämtade en CD på Helgö. Bettan och Olle får jättefint i sitt vardagsrum - nytapetserat och målat - renoveringsdjefvulen har nu nått även Helgö :0) Jag fikade med Olle och trevlig målare, som också hade hund.

CD:n tillhör min instruktörselev Clara, Bettan ville kika på den, den innehåller diverse bra kontakttips.

Åkte efter fikat upp i skogen och rafsade åt mig lite mer trattisar, inte så många, men man får vara glad för det lilla :0)

På klubben träffade vi Sören och Azlan, gick i skogen med vännerna och så vidtog träning.

Jag gjorde sedan i ordning den lilla "testbanan" för valpkursdeltagarna och hann med en kopp kaffe, tillsammans med Clara, före kursen.

Två valpekipage saknades tyvärr i dag, men de ägare och valpar som kom var lika entusiastiska som vanligt - efter att vi tittat på CD:n och pratat lite fortsättningskurser etc, så fick alla ta upp hundarna i knät - annars hade jag inte fått med dem på bild :0) Valparna har fått vara med inne på teorilektionen,vid varje kurstillfälle. Första gången var det ett gny och ett gnäll och skäll - efter det har det varit jättelugnt. Ett bra sätt för valparna att komma underfund med att det behöver inte hända något varje sekund, även om man är på klubben och det finns polare runt om. Man skall kunna koppla av - viktigt!

Den som sitter i mitten längst bak, utan hund, är min jätteduktiga elev Clara!

Men visst har hon en hund, en jättelik och makalöst vacker siberian husky, som heter Zeus.


Efter film och snack gick vi ner på appellplan och var och en fick traska den lilla "testbanan". Lite blandade resultat förståss, men alla jobbade bra och det som verkligen gläder mig är att ingen hund drar ifrån sin matte eller husse, alla kommer på inkallning (t o m Rocky i dag!) - som små spjut kommer de.

Så "minglade" vi lite eftersom det var sista gången, sådan här fraternisering  på lektionstid har inte varit tillåten tidigare under kursen! Är man i skolan så är man - här är valpen med sin matte eller husse, inte med polarna - lek och stoj får det bli efter kursen.

Kursdeltagarna tyckte nog att det kunde ha varit några kursgånger till. Ann, matte till Hippies ena kullsyster, den fina trefärgade Humlan, kom med förslaget att det här gänget skulle fortsätta att träffas på klubben, samma tid och samma dag framöver - utmärkt ide´tyckte alla. Ingen "närvaroplikt", de som kan och känner för det kommer.

Jag kommer också att vara där ibland på onsdagarna och kan stötta lite vid behov.



Hihihi... på båda de här bilderna ser man Victoria, tvåa från höger, stå med koppel i handen - men var är hunden? Det är, i sin brutala enkelhet så,att Märta är så liten att hon syns knappt :0) Märta är en pytteliten griffon, ser ut som en liten apa i fejset (förlåt, men hon gör det) - är vansinningt söt och så otroligt duktig och alert. Victorias dotter skall träna agility med Märta - som förutom de tvåbenta i familjen, bor ihop med en rottweilertik - snacka om skillnad i storlek :0) men det funkar finemang.


I morgon är en blank dag i almanackan - ähhh, hur kan det vara möjligt......







 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards