Direktlänk till inlägg 16 oktober 2007

Tiden den går och klockan den slår....

Av Britta Hammarström - 16 oktober 2007 20:14

Lo and behold - uret tickar och går samt både kvartar och heltimmar slår.

Nu är det nog färdigmicklat med denna häringa envetna klockan. Om ett par dagar kommer Rolf och sätter fast urtavlan, f.n. står verket där "naket" och går.


I dag var det sökträning i Jungfrusundsskogen. Tog lite bilder - gjorde ett experiment här hemma, klippte ihop alla närvarande vovvar i ett Worddokument - funderade hur i jesse namn jag skulle göra för att få det till jpg eller gif- format - testade med att spara det som webbsida - och se på attan, det fungerade - varje dag lär man sig något nytt.

Här är alla trevliga hundar - jag tog bilderna när alla var färdigjobbade, hade fått vatten och vilade i respektive bil. En aussi,en schäfer och så Bitte och Stina är ju inte med på söket, men aktiveras på andra sätt.


Efter varje träning plockar alla med största välbehag fram kaffe och mackor och så gottar vi oss, snackar, planerar nästa träning, funderar på hur vi skall lösa eventuellt uppkomna problem i träningen etc. Hur trevligt som helst :0)

I dag var det  riktigt "go´fika" - Uffes schäferhane Xisco har klarat certprovet och är nu försvarsmaktshund - Uffe hade med sig prinsesstårta och vi tryckte i oss

Glatt gäng!

Uffe fixade assietter av locket till tårtkartongen - Gittan skippade assietten och käkade tårtan som en macka :0) - gick bra det med...


efter tårtkalaset tog jag alla tre vännerna och drog iväg in i skogen - jag hade sett några små blyga trattisar under träningen och si! Jag hittade faktiskt tillräckligt för att kunna frysa in en påse. Med lite värme ett par dagar nu, så kan man nog gå på mer svampjakt..


Hemma igen blev det en träningsomgång med Bitte utanför tomten - huvva, tävlingen rycker närmare, bara 12 dagar kvar...

Och så har jag umgåtts med, utfodrat och skjutsat barnbarn hit och dit -

"och nu blev  det kväller, voffo, voffo går dagarna så fort".....








 
 
Ingen bild

Gudrun

16 oktober 2007 21:32

http://www.paul-potts.se/2007/09/27/herr-potts-kommer-till-sverige-for-konserter/
Mer Paul Potts.
Läs här. Han kommer till Sverige i maj och första albumet finns ute.

 
Ingen bild

Britta - luttrad

16 oktober 2007 21:37

Tack för info Gudrun!
Skall kolla var jag kan få tag i albumet.

 
Ingen bild

Skulle väl inte...........*L*

17 oktober 2007 15:12

Här kan du köpa den....


http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=902&session=1

 
Ingen bild

Britta - luttrad

17 oktober 2007 20:02

Jaha tack - vem du nu är ?
Jag hade faktiskt upptäckt alldeles själv att den fanns på CDON :0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards