Direktlänk till inlägg 8 oktober 2007

Lite trött måndag

Av Britta Hammarström - 8 oktober 2007 20:18

Sov gott i natt. Lite seg i morse efter helgens utflykt och bilkörande - ca 90 mil. Åkte ut till klubben på förmiddagen och tränade med Bitte och Stina - till deras stora förtjustning ;) Kul att delta i ringdansen, men det här är mycket roligare. Hippie småbusade med en liten flatvalp och en ung aussiefröken. Vi tog en tur i skogen också.


Hemma igen passade jag på att göra ren dörren till duschkabinen i nedervåningen - duschen är nu hur fräsch och fin som helst efter Andreis "ansiktslyftning" - den tredelade dörren är inte ihopsatt ännu, så jag har kunnat göra ren de delar man normalt inte kommer åt - härligt!

All klinker lagd i tvättstugan och fogmassan är på. I morgon börjar flitiga myran med väggarna - bara det nya golvet är ett jättelyft!


Iväg igen med hundarna. Möte i Ekebyhovsparken, framför Ekebyhovs fina träslott. Där möttes jag, Bettan,Olle och två Mariannor.

Den ena  Marianne har Hippies mamma Nadja och den andra har  Exi, Hippies kullsyster (Hon har även 4-åriga Fia, från Bettan och Olle). Bettan och Olle hade med sig alla hundarna, men Gamma collie var i fokus.


Nadja, Gamma,Hippie och Exi är kennel Fornborgens avelstikar (vi hoppas förstås att Hippie och Exi kommer att bli det) och nu skulle det tas bilder till Fornborgens julannons. Vi tog bilder på diverse olika ställen, bl a i den här stentrappan - Bettans bilder blev säkert bättre, jag tog snabbt ett par bilder, men måste samtidigt hålla koll på att Hippie satt kvar.


Här en bild till (Bettans) av den fina fyrklövern

Och här är hon som inte fick något cert i helgen.....voffo?...voffo?

Det hade varit smaskens....

 
 
Ingen bild

Outi

9 oktober 2007 09:08

Vackra colliebilder !!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards