Direktlänk till inlägg 4 oktober 2007

Det lider mot natt

Av Britta Hammarström - 4 oktober 2007 23:00

..och jag skall väldigt snart kasta mig i bingen och sova.  Måste bara blogga av mig lite  först - sedan blir det  ju bloggtorka fram till söndag kväll.

Hoppas komma iväg till Sundsvall i tämligen god tid i morgon, kör gärna det mesta i dagsljus. Går bra även i mörker, men det är lite segare.

Andrei har gjort färdigt golvet i tvättstugan medan jag var borta, d v s lagt färdigt klinkerplattorna, i morgon blir det väl utkletande av fogmassa  - inte många jag skulle förse med nyckel till huset, men med honom känner jag ingen oro.


Hippie får följa med norrut,  Bettan hävdar att det går bra att hon är på Helgö, men jag vill nog skona dom lite :0) 4 egna hundar + katt, Olle borta med bilen till lördag kväll, Hippie skulle komma i morgon, rätt tidigt, på lördag kommer Azlan och stannar till söndag - bestämt sedan tidigare - näää....

Jag vet att Hippie skulle ha det jättebra, flänga runt med Gamma och Azlan och smyga på katten - men det får bli en annnan gång, Bettan och Olle måste få ha det någorlunda lugnt, någon helg.


Hade en kolossalt trevlig träningsträff med Lena, Gusten och Ymer, på Södertälje BK. Fantastiskt väder, konstruktiv och bra träning, trivsam fikastund och flera glada rastnings-turer, där alla fem vännerna fick rusa och rasa med varandra. Pojkarna Larsson är  (som vi även sett tidigare), båda väldigt förälskade i Hippie, det är besvarat och hon fnittrar förtjust runt med dem, Stina har som vanligt kontrollantrollen, men grabbarna Larsson är klart godkända. Så tycker även Bitte som gärna hänger med i springet.

Tyvärr kunde inte Karin vara med i dag, men det blir fler gånger.


Åkte hem med 13 45 -färjan, handlade vid lilla Träkvista torg på hemvägen - inför helgens utflykt. Fortsatte direkt till veterinär Mikael för Hippies rabiesspruta. Stackars Mikael, han visste inte vart han skulle ta vägen - hade inte kollat att han hade vaccin hemma - jag lugnade Mikael och vi kom överens om att jag ringer på måndag och så bestämmer vi ny tid. Ingen panik alls, detta är Hippies första spruta och det kan vänta några dagar. Mikael är så otroligt noggrann och ordentlig, det här var inte kul för honom, hoppas han kan sova i natt ;)


Hann med att rensa två rabatter och gå över plattorna på baksidan med ogräsättika, vädret var så ljuvligt! Hundarna var ute hela tiden,vi  tog i alla fall en liten snabbrunda runt fältet efter att jag intagit lite kalops som middag. Ut till Helgö och hämtade Bettan - vi planerade inför World dog show och Collie-SM i juli -08, i bilen, på väg till familjen Hammarström i Färentuna - gäller att vara ute i tid :0)


Lisa öppnade många paket, var jätteglad och nöjd över sina presenter - vi åt kanelbullar (kanelbullens dag i dag) och jättegod tårta - tårta med ljus och "eldfontän" i - häftigt!

Skjutsade hem Bettan, gullade med hundarna hemma, de fick sina kvällskex och ut i trädgården.

Sedan ringde kompisen Ulla från Canada och vi översatte klart sista delen av ett svenskt bidrag till Jacqui Bayliss bok om v-götar. Jag bara ääälskar detta bidrag :0)


NU - tänker jag stänga av confusern och dra mig tillbaka. Kan man stillsamt få be om en liten tumhållning för Bitte? Ett enda litet sketet cert är vad vi vill ha....

G´natt





 
 
Ingen bild

skogstrollet

5 oktober 2007 07:55

Klart vi håller tummarna
Och kör försiktigt

 
Ingen bild

Britta

5 oktober 2007 08:35

Tack Trollet!
Och javisst - jag kör lugnt, alltid med farthållare, bekvämt, man behöver inte sitta och "pumpa" och vet att man inte åker dit på böter. Ligga och pressa i ytterfil är bara FÖR dumt :0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards