Alla inlägg den 25 maj 2008

Av Britta Hammarström - 25 maj 2008 15:01

... att skryta om :0)

Tvi, tvi, tvi - nu tar vi nya tag och tränar målmedvetet inför kvällstävlingen den 5/6.


Bitte gick ut bra, 8,5 på fria följet och 9 på nedläggandet.

Så kom inkallande med ställande. Bitte kommer, stannar till och börjar så gå långsamt mot mig - hallåå! var kom det ifrån? Hon såg helt tom ut i blicken "ähhh, skulle jag gå till posten, eller hur var det nu".....

Rutan - disaster! Full fart framåt, en meter från rutan tvärnitar hon, huvudet 90 grader vänster, SNIFF och så går hon en bit från rutan och äter...och äter.... 3 hundar av de 4 som var med i tvåan gjorde exakt likadant, den fjärde gick inte till rutan över huvud taget.


Så var det apportering, 7:a, hopp över hinder 7:a och fjärrdirigering, 7:a, helhet 7:a med kommentaren "lite nosig och lite okoncentrerad".

Javisst ja, platsliggning, där blev det en 8:a för att lilla fröken nosade, låg helt stilla men nosen var runt på marken.


Men med två feta nollor i protokollet lyckades Bitte ändå komma på tredje plats, med ett tredjepris - det säger en del om övriga tävlandes insatser också :0) Ettan vann på ett andrapris. När det var prisutdelning satt vi tävlande och höll för öronen och sjöng "lalalalalala, villintehöra" - stort skratt  utbröt :0)


Och pris fick vi också, känns nästan pinsamt.



Det var många tävlande i dag, alla lydnadsklasser och så appellsök - inga storartade insatser någonstans, de allra flesta hundarna var klart påverkade av värmen.

Nu skall jag försöka hitta en bra plats i trädgården där jag kan plantera ut min fina Mors Dags-hortensia som jag fått av Bettan. Janne stackarn, ligger hemma i feber och ont i kroppen så honom vill vi inte träffa i dag.

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards