Alla inlägg den 17 maj 2008

Av Britta Hammarström - 17 maj 2008 16:51

... Flisan, en läsare av min blogg :0)

Fick bilden av kompisen Mia, Flisan är sonens kattunge, så himla söt och  väldigt intresserad av fjärilarna.


Och så här mysigt har Flisan det hos snälla tant Tilda - som för tillfället är mer åt korthårscollie-slaget....Tur att det är ett bra tag kvar till WDS :0)

Av Britta Hammarström - 17 maj 2008 16:02

Glömde en detalj i gårdagens blogg. Fick ju papiret från SKK om Hippies röntgen - ua på armbågarna och A på båda höfterna - YESS!


På förmiddagen åkte jag ut till Stenhamra och besökte Färingsö Sjöscoutkårs  årliga loppmarknad. Där fanns alla tre barnbarnen, deras fader var på Coopen alldeles intill och handlade.

Ni vet ju hur det brukar vara på loppisar - triljoner prylar som man inte vill ha och så kanske en som man kan tänka sig.

Här såldes i alla fall friskt och det försiggick även auktion på de lite bättre grejorna.


Sam var iförd sin scoutskjorta med urton märken på, så även hans fader, som är scoutledare.

Eli traskade runt och tittade på allt, övervakad av sin syster Lisa och mig - sådana små herrar har liksom ögon i fingrarna och texxempel glasprylar kan ligga risigt till om man inte är uppmärksam.

Eli fick ett par solglasögon a´5 spänn, som han förälskat sig i - dom var lika stora som hela hans lilla fejs.

 Själv köpte jag två deckare och en videofilm, "Lassie på äventyr" - inte till barnbarnen, till mig själv ;)

Den skall jag avnjuta i kväll, beväpnad med pappersnäsdukar. För hur töntig och full av klichéer filmen än är - nog kommer jag att sitta där och lipa när det går illa för Lassie. Sam och Lisa köpte lite småsaker för egna penningar.


Försökte i går kväll ta en bild på mina "eldflugefjärilar", men den blev inte alls rättvisande.

Det ser nämligen ut som om de dansar när man tittar på dem.


Efter loppisen blev det klubben och träning, Bitte och jag måste ligga i nu, vi tävlar tvåan nästa söndag. För Hippie blev det bara framförgående och Stina fick göra lite av treans moment.

I morgon blir det firning av 3-årsfyllande Eli. Bettan och jag har tjackat en grävskopa som man kan sitta på, blir säkert populär.



Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards