Alla inlägg den 16 maj 2008

Av Britta Hammarström - 16 maj 2008 18:06

Den började kl 10 00 i skogen, med sökträning.

Jag var där tidigare och rastade alla vännerna. Hippie fick gå sist i dag p g a löp.

Jag hade bara dolda figuranter till henne och det är fortfarande lite trögt i starten ibland. Hon söker jättebra, hittar snabbt, står där med viftande svans och man riktigt ser hur det ryker om huvudet på henne "ödöööhhh, vaere nu jag skall göra"......ähhhh, javisst ja, jag skall skälla"!!

Och så kommer hon igång, håller i skallet bra tills jag kommer och så kommer korvbitarna farande från figuranten.

Bara att träna på.

Vi åkte sedan till klubben och fortsatte med lydnadsträning, kom inte hem förrän 16 30.

Nu är det inte så att man sliter och gnor med sina egna hundar oavbrutet, timme efter timme :0)

Nej, här varvas det, rastning i skogen, man hjälper varandra med budföring, att ropa ett program, så blir det gemensam platsliggning, så tar man en fika och pratar lite, ny rastning, lite mer individuell träning.....

Tiden går fort och alla hundar får vara med, men får också springa lösa i skogen och de får koppla av i bilen.


Nu har de fått mat, alla tre ligger utspillda och smälter maten, förnöjt snusande. Nu skall matte fixa sig lite käk också.


Och här kommer skrytbilderna på mina grindar och mitt däck :0)

Här ses också min eminenta trädgårdspall, bredvid det lilla olivträdet.


Suck - är det inte vackert....


Nej, grinden är inte sned - det är jag som är ;) Nej, inte såååå, jag höll inte kameran rakt.


 



Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards