Alla inlägg den 12 maj 2008

Av Britta Hammarström - 12 maj 2008 21:57

Plötsligt ramlade termometern ner sisådär en 10 grader - nu är det lite mer vanlig majtemp.

Fortfarande fina vädret, sol och blå himmel, men bra mycket svalare - krävdes t o m fleecejacka på promenaden mitt på dagen.

Tränade duktigt med alla tre utanför tomten på eftermiddagen, varvade med trädgårdsjobb.


Jag blir GALEN på dessa FÖRB... trimmers!!!! Den bensindrivna startar fortfarande inte - muskelstark, motorkunnig broder försökte i dag - nada! Nu åker den tillbaka till inköpsstället. Den eldrivna matar inte ut tråden  - köpt på samma ställe, den åker med och jag skall tränga in någon av därjobbande gubbar i ett hörn tills de kan tala om för mig varför!

Gick där och klippte med den manuella varianten, visserligen med långa skänklar så att man kan gå upprätt och klippa, men det blir inte lika effektivt, man måste i alla fall krypa runt och efterklippa - scheisse!


Gick en sista promenad med vännerna precis före 17 30 - serverade varsitt kex och drog till STOKK:s lokaler på Rindögatan, för anatomikurs.

Kompisen Karin går också, kul att vara två. Trevlig kurs, liten grupp - bra!Enda nackdelen är att vovvarna får vara ensamma mer än fyra timmar -  det hör verkligen inte till vanligheterna - det kommer att ske 5 måndagskvällar, antagligen kommer dom att klara det utan större bestående men :0)


Glädjefnatt när jag kom hem förståss, nu har de varit ute en sväng och nu skall vi (jag) ha the´och då vankas det alltid en liten ostbit :0)


Första förgätmigej-blomstren såg jag i dag.

WDS

Av Britta Hammarström - 12 maj 2008 13:06

Jo men visst!

Det var dumt av mig att säga att det bara blir EN världsvinnare. Det blir både junior - och veteran-världsvinnare + cacib-hundarna.

För att ytterligare försvåra det hela - det är inte säkert att någon av cacib-hundarna blir "total" BIR-hund, det kan bli en veteran eller junior-världsvinnare också.

En junior eller veteran med bedömningen "mycket god" kan också vinna sin klass, men blir inte världsvinnare - då måste du ha omdömet "excellent".


När jag var på världsutställningen i Dortmund för några år sedan och ställde ut Clara Cluck  och Stina (som båda fick excellent, men inte vann klassen), blev Lejondalens Cornelius Rex världsvinnare - där kan jag inte minnas att någon tik blev "nåt´alls".

Vi fick också skriven kritik.




Av Britta Hammarström - 12 maj 2008 11:01

Den lilla fina valpkullen i Roslagen är borta - alla fyra. Man kan bara inte tro att det är sant - men så är det.

Lilla Ada, måtte du glömma fort......


Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards